Get Adobe Flash player

Φυτά του τόπου μας

Εκπαιδευτικοί:
Ψαρρολόγου Ειρήνη ΠΕ 70
Πήλιουρα Βασιλική ΠΕ 70

 Τίτλος διδακτικού σεμιναρίου: «Φυτά του τόπου μας»

Εκτιμώμενη διάρκεια: 1 μήνας

Διδακτική Πρακτική: Διερευνητική, Γνωστική- Εποικοδομητική, ομαδο -συνεργατική, Εργασία σε ομάδες και παράλληλη αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. Ο ρόλος του δασκάλου είναι διαμεσολαβητικός.

 Στόχοι:

Γνωστικοί: 

·         Να αναγνωρίσουν και να συζητήσουν για τα χαρακτηριστικά φυτά του τόπου μας και να τα κατηγοριοποιήσουν.

·         Να αντιληφθούν πόσο σημαντικά είναι τα φυτά για τον άνθρωπο και τι προσφέρουν σε αυτόν.

·         Να αναγνωρίσουν τη σημασία τους στην καθημερινή μας διατροφή.

·         Να μελετήσουν τα μέρη του φυτού και να πληροφορηθούν για τη σημασία του κάθε μέρους.

Παιδαγωγικοί:

·         Να μάθουν να συνεργάζονται και να συνομιλούν εποικοδομητικά.

·         Να συμμετέχουν ενεργά σ’ όλες τις φάσεις της μαθησιακής διεργασίας.

·         Να αποκτήσουν κριτική σκέψη.

Δεξιότητες

·         Να αποκτήσουν δεξιότητες άντλησης, συλλογής, οργάνωσης, ανάλυσης, και επεξεργασίας δεδομένων.

 Δραστηριότητες

Στα πλαίσια του μαθήματος της φιλαναγνωσίας μελέτησαν και επεξεργάστηκαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Φιλενάδα, φουντουκιά μου», της Αγγελικής Βαρελά.

 

Επίσκεψη στο φυσικό περιβάλλον- Άμεση γνωριμία με τα φυτά.

FYTA (2).JPGFYTA (1).JPG

 

 

 

 

·        

Συλλέγουν διάφορα φυτά της περιοχής και φτιάχνουν ένα φυτολόγιο.

·         Οι μαθητές επιλέγουν  ένα φυτό και το παρουσιάζουν (περιγράφουν τα φύλλα και τους καρπούς του, συζητούν για τους τρόπους καλλιέργειας και τη σημασία τους στην καθημερινή διατροφή).

Φύλλο εργασίας 1

Αναφέρουν σχετικές παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια.

·         Παρατηρώντας διάφορα φυτά που υπάρχουν στο κήπο του σχολείου, γνωρίζουν βλαστούς, φύλλα και ρίζες διάφορων φυτών και συζητούν για τη λειτουργία του κάθε μέρους.

100_1353.JPG

·        

Παίζουν θεατρικό παιχνίδι παίρνοντας ρόλους ρίζας, βλαστού, φύλλου και εξηγούν για ποιο λόγο πήρε το κάθε παιδί το ρόλο αυτό.

100_1356.JPG

·        

Συγκεντρώνουν διάφορα είδη φύλλων και τα παρατηρούν.

·         Ετοιμάζουν με απλά υλικά το δικό τους φυτό και παρακολουθούν την εξέλιξή του μέσα στην τάξη.

·         Κατηγοριοποιούν τα φυτά σε πόες – δέντρα – θάμνους, φυλλοβόλα – αειθαλή και βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.

100_1351.JPG

Φύλλο εργασίας 2

·         Μέσα από μία ιστορία συζητούν για το τι προσφέρουν τα φυτά και τη σημασία τους για τη διατροφή μας και συμπληρώνουν αντίστοιχα.

Φύλλο εργασίας 3

·         Ζωγραφίζουν ένα φυτό ο κάθε μαθητής.

·         Σχηματίζουν οικογένειες λέξεων με τη λέξη φυτό και αναφέρουν επαγγέλματα σχετικά με την καλλιέργεια των φυτών.

·         Διασκευάζουν το μύθο της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα με αφορμή την ελιά.

Λέξεις Κλειδιά σε αναζητήσεις: