Get Adobe Flash player

«Music: The Common Language We Speak in Europe»

Ευαγγελία Μυλωνά
Αγγλικά – ΣΤ’ Δημοτικού 2013-2014

Κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς πραγματοποιήσαμε συνεργασία με το Γυμνάσιο του Cabrils στην Καταλονία της Ισπανίας (και για ένα σύντομο μόνο διάστημα με το Δημοτικό Σχολείο Catalca της Τουρκίας) στα πλαίσια του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων eTwinning. Χωρίσαμε το πρόγραμμα σε 4 θεματικές ενότητες (Tasks) και σε κάθε μια από αυτές οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά και κάνοντας χρήση ΤΠΕ για να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες τις οποίες θα μοιράζονταν με τους συμμαθητές-συνεργάτες τους.
Κατά την πρώτη εισαγωγική θεματική, οι μαθητές και στις 2 χώρες άκουσαν και είδαν το τραγούδι/βίντεο «Ultimo Tango en Atenas» (http://www.youtube.com/watch?v=5h3P-WclRSo) ένα τραγούδι στα ισπανικά από ελληνικό συγκρότημα στο οποίο έχουν επιλεγεί ως στίχοι ισπανικές λέξεις που όλες έχουν ελληνική ρίζα. Ως δια μαγείας τα παιδιά και των 2 σχολείων ανακάλυψαν μια νέα μορφή επικοινωνίας: και οι μεν και οι δε αντιλαμβάνονται (σε κάποιο βαθμο) το νόημα του τραγουδιού χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα των άλλων! Η μουσική λοιπόν όπως λέει και ο τίτλος του προγράμματος είναι μια γλώσσα που μας ενώνει και σχετίζεται με την παράδοση και την καθημερινότητά μας. Στην ίδια θεματική οι μαθητές αντάλλαξαν email όπου περιέγραφαν το σχολείο και τα μαθήματά τους αλλά και την πόλη τους ώστε να γνωριστούν. Τα email συνόδεψαν φωτογραφίες τις οποίες τράβηξαν μαθητές (το photo-shooting crew) στο σχολείο και τις γειτονιές τους ή κατέβασαν από το διαδίκτυο. Αμέσως μετά οι μαθητές διάλεξαν 3 τραγούδια στη γλώσσα τους με 3 διαφορετικά θέματα: αγάπη, φτώχεια και πολιτική (βλ. επιλογές ελληνικής ομάδας:
1.  http://www.youtube.com/watch?v=z7e3_OzysYE 
 »Πιο Ψηλά» –  VEGAS - Αγάπη
 
2. http://www.youtube.com/watch?v=uuQM5VxWR6c 
«Γυρίζω τις Πλάτες μου στο Μέλλον» –Αφοί Κατσιμίχα – Πολιτική
 
3. http://www.youtube.com/watch?v=uYol57xgoGo 
«Βρέχει στη Φτωχογειτονιά» – Γρ. Μπιθικώτσης – Φτώχεια)

 τα οποία αντάλλαξαν με τους συνεργάτες χωρίς να διευκρινίσουν ποιο τραγούδι αντιστοιχεί σε ποιο θέμα. Οι μαθητές έπρεπε να καταλάβουν την αντιστοιχία σύμφωνα με το άκουσμα της μουσικής.
Στη δεύτερη θεματική ασχοληθήκαμε με την παραδοσιακή μουσική και χορό αλλά και τα τοπικά έθιμα. Οι μαθητές έκαναν διαδικτυακή έρευνα πληροφοριών και φωτογραφιών και έγραψαν εργασίες για την παραδοσιακή μουσική και τα όργανα του τόπου, τους χορούς και τις αντάλλαξαν. Επίσης χόρεψαν και βιντεοσκόπησαν 3 ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς στο σχολείο φορώντας παραδοσιακές στολές. Τα βίντεο των χορών βρίσκονται στους παρακάτω συνδέσμους:
1. Τσακώνικος https://www.youtube.com/watch?v=mmdztt6YH64&feature=youtu.be

2. Καλαματιανός https://www.youtube.com/watch?v=GNx8ynKoGgI&feature=youtu.be

3. Συρτός https://www.youtube.com/watch?v=T-fOy8jFIhg&feature=youtu.be

Επίσης, μετά από έρευνα έγραψαν εργασίες για 2 τοπικά έθιμα, το ιδιαίτερο Πάσχα στην Τσακωνιά και το φεστιβάλ της μελιτζάνας. Έφτιαξαν ένα αερόστατο και απαθανάτισαν τη διαδικασία για να τη δείξουν στους Ισπανούς (βλ. σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=ZGwzby05NFQ&feature=youtu.be)
Επίσης αντάλλαξαν παραδοσιακές συνταγές τοπικών γεύσεων. Τέλος στη θεματική αυτή, οι μαθητές βιντεοσκοπήθηκαν να μιλούν αγγλικά κάνοντας ο καθένας μια μικρή παρουσίαση του εαυτού του/της και αντάλλαξαν τα βίντεο ώστε να «σπάσει ο πάγος» με τους συνεργάτες!
Η τρίτη θεματική ήταν αφιερωμένη στην σύγχρονη μουσική που ακούν οι μαθητές αλλά και στην ξένη μουσική η οποία συνήθως είναι αγγλόφωνη από τις ΗΠΑ ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι μαθητές έγραψαν εργασίες για τα αγαπημένα ελληνικά ή ξένα συγκροτήματα, τις συνόδεψαν με φωτογραφίες και βίντεο των αγαπημένων τους καλλιτεχνών και τραγουδιών και τις αντάλλαξαν με σκοπό να δουν αν υπάρχουν κοινά συγκροτήματα/τραγούδια που ακούν οι νέοι σε δυο διαφορετικές χώρες. Στην ίδια θεματική εντάχθηκε και η βιντεο-κλήση μέσω Skype η οποία κανονίστηκε ώστε τα παιδιά να έρθουν σε πιο άμεση επαφή με τους Ισπανούς συμμαθητές και να ρωτήσουν απευθείας τυχόν απορίες και ερωτήσεις.
Η τέταρτη θεματική αφορούσε στη δημιουργία ενός βίντεο-κλιπ το οποίο θα περιείχε στοιχεία ελληνικά, ισπανικά και αγγλικά. Ήταν η μεγάλη μας πρόκληση που όμως ευτυχώς πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία! Το κάθε σχολείο διάλεξε ένα τραγούδι της άλλης χώρας (από την πρώτη θεματική) και τράβηξε πλάνα στο σχολείο ή στην εκδρομή για να το επενδύσει. Σε ομάδες οι μαθητές έγραψαν στίχους στα αγγλικά στους οποίους περιέγραφαν τις εμπειρίες τους από τη συνεργασία eTwinning, τις νέες τους γνώσεις και τα συναισθήματά τους προς τους νέους τους φίλους! (βλ. σύνδεσμο για βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=n0l2QCu3X3E )
Το ταξίδι μας στη μουσική, στην παράδοση και στις δυο χώρες έφτασε στο τέλος του. Το απολαύσαμε και γνωρίσαμε νέους τόπους και κουλτούρες, κάναμε νέους φίλους και φυσικά βελτιωθήκαμε στα αγγλικά! Αν θέλετε να δείτε και τις υπόλοιπες εργασίες, φωτογραφίες και βίντεο των μαθητών αλλά και τα αντίστοιχα των συνεργατών τους, επισκεφθείτε την πλατφόρμα twinspace ακολουθώντας τον σύνδεσμο:

http://new-twinspace.etwinning.net/web/p101191