Get Adobe Flash player

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Εκπαιδευτικοί:
Ψαρρολόγου Ειρήνη ΠΕ 70
Πήλιουρα Βασιλική ΠΕ 70
Κρυσταλλόγιαννη Ελένη ΠΕ20

 

 Διδακτικό Σενάριο στη Μελέτη Περιβάλλοντος

Τίτλος : «Διατροφή»

Στόχοι

Γνωστικοί  

  • Να αναγνωρίζουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών  και την  επίδρασή τους στην υγεία και τη σωματική ανάπτυξη.
  • Να αντιληφθούν ότι η υγιεινή διατροφή αποτελείται από ποικίλη και ισόρροπη επιλογή τροφών  και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της.
  • Να κατανοούν ότι η κακή διατροφή και η έλλειψη σωματικής άσκησης έχει αρνητική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Να αντιλαμβάνονται την προσωπική τους ευθύνη στις διατροφικές τους επιλογές.
  • Να γνωρίζουν ότι οι διατροφικές συνήθειες έχουν άμεση σχέση με
  • Τα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά διάφορων λαών  και εποχών.
  • Να αναγνωρίζουν τις διατροφικές συνήθειες παλαιότερων  και σύγχρονων κοινωνιών και τη σχέση της διατροφής με τις διάφορες εορταστικές εκδηλώσεις.
  • Να γνωρίζουν τις πληροφορίες που παρέχουν οι ετικέτες τροφίμων και τις σχέσεις μεταξύ παραγωγής και πώλησης των διαφόρων προϊόντων.
  • Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές  συνήθειες.

 

Παιδαγωγικοί

  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη, με σκοπό να μάθουν να αντιστέκονται σε αρνητικές διατροφικές επιρροές από σχετικά διαφημιστικά μηνύματα.
  • Να αναπτύξουν διατροφική συνείδηση.
  • Να αναπτύσσουν στάσεις και συμπεριφορές θετικές για τη διατήρηση της προσωπικής τους υγείας.
  • Να επικοινωνούν με άλλους συμμαθητές τους και να ασκηθούν στην ομαδική εργασία.
  • Να καλλιεργηθεί η πρωτοβουλία και αυτενέργεια των μαθητών

Δραστηριότητες    

  • Διαβάζουν το βιβλίο   της Διατροφής «Ο Ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα.       
  • Συζητούν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών που τρώνε και τι προσφέρουν στον οργανισμό τους.
  • Φτιάχνουν πίνακες τροφίμων.

 

 

  • Τρόφιμα  ζωικής προέλευσης
  • Συζητούν τις κατηγορίες των τροφίμων
  • Συζητούν τα βασικά χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής

1) χρησιμοποίηση ελαιόλαδου

2) μεγάλη κατανάλωση λαχανικών

3) μεγάλη κατανάλωση δημητριακών συμπεριλαμβανομένου του ψωμιού

4) μεγάλη κατανάλωση οσπρίων

5) μικρή κατανάλωση κρέατος και κρεατοσκευασμάτων

6) μεγάλη κατανάλωση φρούτων

7) μέτρια κατανάλωση γάλακτος και γαλακτοκομικών προιόντων

8) μέτρια κατανάλωση οινοπνεύματος

 

  • Συζητούν την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και το ρόλο της στις διατροφικές μας  επιλογές.

Τη φτιάχνουν με φωτογραφίες από περιοδικά.

100_1277.JPG100_1275.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Φέρνουν στην τάξη και δοκιμάζουν διάφορες τροφές.

 

  • Συζητούν για το πρωινό τους με τη Διατροφολόγο

100_1242.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παίρνουν το δεκατιανό  τους στο σχολείο.

 

100_1273.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Καταγράφουν τις διατροφικές τους προτιμήσεις, τις συζητούν και προσπαθούν να εξηγήσουν τους λόγους  για τους οποίους έχουν κάνει τις συγκεκριμένες επιλογές.
  • Συμπληρώνουν κάποιο πίνακα όπου καταγράφουν τη διατροφή τους για δυο ημέρες.
φυλλο 3.jpgφυλλο 2.jpgφυλλο 1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Οι λαοί έχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες. Στα βόρεια κλίματα διατρέφονται με περισσότερο λιπαρές τροφές από ότι στις νότιες χώρες, που καταναλώνουμε περισσότερα λαχανικά, φρούτα και λάδι. Στις φτωχές χώρες του τρίτου κόσμου δεν υπάρχουν αρκετά τρόφιμα και υπάρχουν παιδιά που πεθαίνουν από την πείνα και τον υποσιτισμό.
  • Φέρνουν συνταγές από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Συζητούν τις διαφορές μεταξύ των συνταγών. Φτιάχνουν φυλλάδιο με τις συνταγές.
  • Φέρνουν διάφορα προϊόντα και αντλούν πληροφορίες από τις ετικέτες τους.

-ημερομηνία παραγωγής και λήξης

-τρόπο που γίνεται η συντήρησή τους

-το βάρος που έχουν

-αν είναι επικίνδυνα και ανακυκλώσιμα

-αν κάποια συστατικά είναι βλαβερά

-αν έχουν ελεγχθεί

-ποια είναι η χώρα προέλευσης

-οδηγίες χρήσης

-πόσο κοστίζουν

  • Οι μαθητές επισκέπτονται ένα αγρόκτημα και συζητούν την παραγωγή των προϊόντων του και αίτια που μπορούν να την επηρεάσουν.
  • Επισκέπτονται το εργοστάσιο «BRAVA» και μελετούν τον τρόπο τυποποίησης των προϊόντων καθώς και τον τρόπο διάθεσης τους στην αγορά
ΕΡΓΑΣΙΑ 6.jpgΕΡΓΑΣΙΑ 5.jpgΕΡΓΑΣΙΑ 4.jpgΕΡΓΑΣΙΑ 1.jpgΕΡΓΑΣΙΑ 2.jpgΕΡΓΑΣΙΑ 3.jpg

 

 

 

 

100_1154.JPG100_1141.JPG100_1137.JPG100_1148.JPG

 

 

 

 

  • Επίσκεψη στο Τσακώνικο Αγροτικό Συνεταιρισμό Γυναικών Λεωνιδίου και παρασκευή παραδοσιακού γλυκού από τους μαθητές
Ανώνυμο-8.jpgΑνώνυμο-8 αντίγραφο.jpgΑνώνυμο-6 αντίγραφο.jpgΑνώνυμο-5 αντίγραφο.jpgΑνώνυμο-4 αντίγραφο.jpgΑνώνυμο-3 αντίγραφο.jpgΑνώνυμο-2 αντίγραφο.jpg

 

 

 

 

100_1298.JPG100_1297.JPG100_1288.JPG100_1283.jpg100_1278.JPG

 

 

 

 

 

  • Μελετούν και δημιουργούν διάφορες διαφημίσεις για τρόφιμα ή ποτά και στη συνέχεια δημιουργούν αντιδιαφημίσεις σχετικά με τα έτοιμα φαγητά και αναψυκτικά.

 

Ανώνυμο-9.jpgΑνώνυμο-12.jpgΑνώνυμο-11.jpgΑνώνυμο-10.jpg

 

 

 

 

  • Φτιάχνουν αφίσες με υγιεινή διατροφή.
  • Συμπληρώνουν ερωτηματολόγιο «Τρώω, παίζω, μαθαίνω» με σκοπό να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής οι μαθητές ασχολήθηκαν και δημιούργησαν ηλεκτρονικά την πυραμίδα της διατροφής.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ.bmp

 

 

 

 

 

  • Ετοιμάζουν θεατρικό δρώμενο με πρωταγωνιστές ανθρώπους που τρέφονται σύμφωνα με τη μεσογειακή κουζίνα και άλλους που την αγνοούν και προτιμούν τα έτοιμα φαγητά.
100_1318.JPG100_1310.JPG

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Παρατηρήθηκε η ανάπτυξη πρωτοβουλιών και συνεργασιών μεταξύ των μαθητών. Οι μαθητές έμαθαν για τη θρεπτική αξία των τροφών και υιοθέτησαν τις σωστές διατροφικές συνήθειες. Είχε τονωθεί η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση των μαθητών.

Οι μαθητές και οι δασκάλες της Γ’ τάξης ευχαριστούν θερμά τον κ. Κολινιώτη Δημήτριο, την κ. Φαλκονάκη Άλισον, την κ. Δολιανίτη Λουκία, την κ. Παρασκευά Μαρία και το προσωπικό του Τσακώνικου Αγροτικού Συνεταιρισμού γυναικών Λεωνιδίου (κ. Πουτσελά Μαρία και κ. Τζανέτου Ματούλα) για τη συμμετοχή και προσφορά τους στο πρόγραμμα της «Διατροφής» που υλοποιήθηκες στο σχολείο.

Λέξεις Κλειδιά σε αναζητήσεις: